O potędze białego koloru w tym roku mogliśmy przekonać się wielokrotnie. I to nie tylko na prezentacjach, ale także na trasach, a i nawet w redakcji. I nie chodzi tu nawet o to, że białe jest szybsze od czarnego. W brudzeniu na pewno - stwierdził ironicznie właściciel czarnego rumaka. Biały jest modny i nie da się tego ukryć. My też nie będziemy tego podważać. Biała kiera, mostek, gripy, pedały - to wszystko można sobie spokojnie wymienić z czasem. Najważniejsza jest - co często powtarzamy - rama, na której zbudowany jest cały rower. Postanowiliśmy zatem przedstawić dwa osobne testy sprzętów do dyscyplin grawitacyjnych, których jedynymi cechami wspólnymi, na pierwszy rzut oka, są: właśnie biały kolor solidnie wyglądającej ramy oraz... bardzo przystępna cena.

O potędze białego koloru w tym roku mogliśmy przekonać się wielokrotnie. I to nie tylko na prezentacjach, ale także na trasach, a i nawet w redakcji. I nie chodzi tu nawet o to, że białe jest szybsze od czarnego. W brudzeniu na pewno - stwierdził ironicznie właściciel czarnego rumaka. Biały jest modny i nie da się tego ukryć.

Sprawdzamy czy produkt, którego nazwa wskazuje dość jednoznacznie na przeznaczenie, rzeczywiście spełnia oczekiwania maratończyka? Przeczytajcie wrażenia po teście trwajacym 1,5 roku w czasie którego buty pokonały 21000 km.

Big Sur aż ocieka testosteronem. Jest czerwony jak ferrari i ma nieco obsceniczną nazwę. Patrząc na majtkowo błękitnego Paragona testerzy zadawali inne pytanie „a męskich nie było?” Ale nie o wyglądzie będzie ten tekst, bo najważniejsze pytanie jest takie: który z nich jest lepszy?

Białe i czyste! Perforowane i przewiewne! Bez śladu miękkiej wyściółki! Mówią, że perforowana podstawa jest o 78% bardziej elastyczna od klasycznej! Ale strach usiąść pierwszy raz! Zobaczcie jak wygląda jedno z bardziej odjechanych designersko siodeł na rynku.

Ta kwestia w naszym kraju niezmiennie budzi wiele emocji. Postanowiliśmy jednak wbrew wszystkiego zorganizować małą paradę, tfuu chciałem napisać: prezentację.

Koła to jeden z najważniejszych elementów roweru. Dlatego warto o nie dbać i w nie inwestować. Jednak kłopot w tym, że wbrew pozorom zbudowanie dobrego koła to nie taka łatwa sprawa. Trzeba się na tym znać i mieć naprawdę duże umiejętności. Tzw. koła firmowe, w których spece dbają od początku do końca, aby wszystko było jak należy też nie dla wszystkich są wyjściem z sytuacji.

Pierwszy raz pisaliśmy o serii URC trzy lata temu - bB#1/2005 (patrz archiwum w naszym serwisie internetowym).Tegoroczna inkarnacja ma jednak niewiele wspólnego z pierworodnym sprzed 4 pokoleń, ani nawet z ubiegłorocznym modelem. W tym roku MAMA (firma stojąca za marką Kellys) wydała na świat rower na radykalnie kompaktowej ramie o organicznym kształcie i monolitycznej konstrukcji. Pozostała za to wierna szlachetnemu powinowactwu z Ritchey WCS i Shimano Dura-Ace.

Jeśli jesteś zatwardziałym góralem z blachą zamiast skóry na tyłku, możesz sobie odpuścić i spokojnie nie czytać dalej. My jednak uważamy, że mimo nikczemnej nazwy, dolna część pleców zasługuje na nieco więcej komfortu.

W 2005 roku uznaliśmy, że najbardziej trendowa mutacja MTB to całkowicie sztywny singiel na stalowej ramie i kołach 29”. W 2008 roku przasnyski Kross będzie miał taki w swojej ofercie. Nawet pedały będzie miał takie, jakie najbardziej lubimy. Fajnie, że w Przasnyszu czytają bikeBoard ;).

To była miłość od pierwszego wejrzenia. Dlatego poprosiłam chłopaków żeby ściągnąć go do testów. Nie żeby coś tam testować, ale żeby sobie pojeździć po jesiennym Krakowie.

Spodnie z odpinanymi nogawkami powiększają w dwójnasób ilość garderoby. Ze względu na swoje cechy są na tyle uniwersalne, że stanowią odzież praktycznie całoroczną Szczególnie cenimy je sobie podczas wielodniowych wyjazdów.

Od września w sklepach będzie dostępna nowa tylna przerzutka XTR o symbolu RD-M972. Została ona skonstruowana zgodnie z najnowszą technologią firmy Shimano - "Shadow". Dlaczego nowe tylne przerzutki pozostają w "cieniu" roweru napisaliśmy dokładniej przy okazji prezentacji nowej grupy Deore XT w bB numer 4/2007. W skrócie chodzi o nową konstrukcję górnej części przerzutki, dzięki której jej korpus wystaje mniej poza obrys roweru.

Gdy pojawiła się na rynku ich pierwsza wersja były obiektem westchnień wielu bikerów. Jakiś czas temu zstąpiły pod strzechę, a raczej pod buty zwykłych kolarzy. Zobaczcie jak w teście 1000+ spisały się kultowe już ubijaki braci Crank.

Bycie widocznym na drodze to sprawa dużej wagi... często jednak właśnie ta waga zdaje się przesłaniać to, co podpowiada zdrowy rozsądek. A istnieje rozwiązanie, dzięki któremu ego będzie syte a rowerzysta cały. Prezentujemy test mikrolampek.

Czy doczekaliśmy już czasów, w których kupując tani rower szosowy możemy decydować o geometrii ramy i doborze komponentów? Zapytaliśmy o to w firmach Wertykal i Bikom. Zaproponowali nam trzy modele: Merida Road Lite 901, Olsh Snake, Viner Dedalus. Przeczytajcie jak wypadły one w bezpośredniej konfrontacji.

Nowa grupa komponentów XX prezentuje niezwykłą odmianę. Dwurzędowy suport uzupełniony 10-rzędową kasetą! No takich cudów jeszcze w kolarstwie górskim nie było.

Co liczy się najbardziej dla kobiety w rowerze? Wygodna pozycja, miękkie i szerokie siodełko, dobrze działające przerzutki i niezawodne hamulce czy wygląd?. Dla każdej co innego, wybór zależy od osobistych preferencji. Jedne czują ducha rywalizacji, mają sportowe zacięcie i lubią mocno się zmęczyć, a inne wolą spokojniejszą jazdę rekreacyjną. Łączy je jedno: wszystkie robią to dla przyjemności.

Tak jak damskie i męskie buty różnią się pomiędzy sobą, tak używamy specyficznych dla płci kurtek, a nawet nart. Volvo wypuściło jeden z modeli specjalnie dla pań (z miejscem na torebkę). Czas wreszcie zrozumieć, że rowery dla kobiet powinny być też inne niż męskie.

Tak jak damskie i męskie buty różnią się pomiędzy sobą, tak używamy specyficznych dla płci kurtek, a nawet nart. Volvo wypuściło jeden z modeli specjalnie dla pań (z miejscem na torebkę). Czas wreszcie zrozumieć, że rowery dla kobiet powinny być też inne niż męskie.

Błotniki wykonane z tworzywa sztucznego PP/PC. Mogą być stosowane do 26- i 28-calowych kół. Błotnik przedni mocowany jest na uchwycie wpuszczanym do rury sterowej dzięki czemu można stosować go zarówno do sztywnego jak i amortyzowanego widelca. Tylny wsuwa się w niewielki uchwyt mocowany do poprzeczki tylnych widełek (ta do której przykręca się hamulec szosowy) oraz dodatkowo mocuje za pomocą wciskanej obejmy na rurze podsiodłowej poniżej mocowania przedniej przerzutki.

Amortyzator SID Word Cup, jest najlżejszym z całej rodziny RS-ów i jednym z najlżejszych widelców do XC. 1379 g z manetką to rewelacyjny wynik.

A oto Giant XTC Zero - to najwyższy model aluminiowy ze stajni Gianta. I ma wszystko, czego potrzebujecie do zwycięstwa.

Czy do supermarketowego koszyka można wsadzić rower? Polecamy, pod warunkiem, że będzie to Decathlon. Rockrider 9.1 to w naszej ocenie dobry typ na fulla, choć pod pewnymi warunkami. I nie chodzi tylko o to, że będziecie mogli na niego wydać akurat cztery tysiaki bez złotówki. Czy jest to rower dla maratończyka, czy dla ambitnego turysty - przekonacie się czytając ten test.

Mówi się o nowych Krosach, i dobrze i źle. Czytałem w internecie jakiś test A6, ale nawet go nie zważyli (...) Wojtek Krzywański, Wa - Wa (...) z płyty dowiedziałem się że Krossy drożeją. Co myślicie o Krossach? Czy warto wyłożyć te 4000 zł na A8? Michał Krywus (...) Przetestujcież wreszcie jakiegoś Krossa! (...) Masa Często się dopytywaliście o nowe Levele. Zatem bez pytania postanowiliśmy rzucić się od razu na głęboką wodę i przetestować najwyższy model XC rodem z Przasnysza. Słuchaj, będzie o A8!

Składanie kół z poszczególnych komponentów nie jest wcale takie łatwe. Nie wystarczy wybrać z katalogu dowolnych piast, szprych i obręczy bo prawdopodobieństwo, że w ten sposób powstaną dobre koła jest niewielkie. Ale co stanie się jeżeli wszystkie elementy składowe pochodzą od jednego i to renomowanego producenta a za złożenie odpowiadają prawdziwi fachowcy? Przeczytajcie wyniki testu.

Test na życzenie Pawła ze Świdnicy. Bierze on rozbrat z maratonami, a w 2007 rok chce wjechać na turystycznym fullu.

Swoją wagę mam, posturę też i w zgrabnych wyścigowych „czółenkach” wyglądam jak przyduża panienka na wydaniu. Rumienię się w dodatku stukając kołeczkami i obcasikami. Nie założę takich i tyle - takie to mam swoje ograniczenia.

Testowany przez nas model o nazwie DH Team jest klasycznym jednozawiasem. Ta konstrukcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytacie w teście, ale konserwatyzm jest w jej przypadku celowym zamysłem konstruktora.

Powietrzny amor z hydraulicznym tłumieniem, regulacją skoku i blokadą sterowanymi z kierownicy za jedenaście stówek? Jeszcze trzy lata temu można było coś takiego kupić, ale na Allegro. Teraz to jednak rzeczywistość, pora zatem przestać się zachwycać tym, że takie amortyzatory w ogóle istnieją, a czas zabrać się do rzetelnej oceny ich funkcjonalności.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści