ROX 12.0 SPORT to najnowszy komputer rowerowy firmy SIGMA, wyposażony w odbiornik GPS. Oprócz funkcji treningowych znanych z innych urządzeń z serii ROX, komputer rowerowy ROX 12.0 wyposażony został w zupełnie nowy system nawigacyjny oparty na mapach, który dla każdego profilu sportu wyznacza optymalną trasę zarówno mieście, jak i w terenie.

Shimano zaprezentowało dzisiaj nową generację osprzętu XTR. Najważniejszą nowością, choć nie zaskoczeniem, jest wprowadzenie napędów 1x12 i 2x12.

Wzrastające zainteresowanie rowerami ze wspomaganiem można łatwo udowodnić. Statystyki podają, że w 2017 roku w EU sprzedano 3 000 000 sztuk rowerów elektrycznych. Ale to dopiero początek, bo choć niemiecki i holenderski rynek wzrasta już „tylko jednocyfrowo”, to dopiero teraz budzą się inne wielkie rynki.

Ma być najlżejszym i najszybszym rowerem typu HT na rynku. Przeprojektowana rama waży równo 900 g więc jest w czołówce ultralekkich konstrukcji ustępując jedynie modelowi Scott Spark. Zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, które procentują na trasach Pucharu Świata.

Nowy Pivot Trail 429 zachowuje wszechstronność swojego poprzednika - popularnego modelu Mach 429 Trail - i oferuje jeszcze wyższą stabilność i kontrolę w terenie, dzięki innowacyjnej konstrukcji ramy i progresywnej geometrii.

Wymusza neutralną, nieprzesadnie pochyloną pozycję, ale po wyjęciu wszystkich podkładek spod mostka okazuje się ona całkiem aerodynamiczna. Świetnie dopasowano do tego kierownicę o niemałym dropie, która pozwala dobrze chronić się przed czołowymi podmuchami. Choć w trudnym terenie szału ni ma, Checkpoint pozostaje wprawdzie sterowalny, ale wymaga skupienia i ostrożności, bo kontrowanie nie jest intuicyjne, a w przechyłach jest nerwowy.

Najbardziej charakterystycznym i wyróżniającym elementem roweru jest napęd na pasek połączony z 8-mio biegową piastą. Nie będę ukrywał, że w zastosowaniach, do jakich stworzony został Fairfax, jest to rozwiązanie bliskie ideału.

Szukając fulla w góry, użytkownicy często decydują się na zakup „full enduro” i to najlepiej model osławiony na trasach EWS. Owszem, na zjazdach będzie fajny, ale po pierwsze trudno w pełni wykorzystać potencjał takiego mini DH, a po drugie jazda wszechgórska, wbrew tym wszystkim filmikom, to głównie podjazdy i sporo jazdy trawersami.

To typowo długodystansowy rower, w którym wszystko podporządkowane jest wygodzie. Przyjmowana pozycja bardzo różni się od optymalnej w wyścigach - geometria promuje komfort. Wysoka główka oraz spory dekielek sterów sprawia, że tors uniesiony jest wysoko.

Klimat w Polsce charakteryzuje się dużą zmiennością pogody. Niejednokrotnie podczas jednej przejażdżki zdążyłem się opalić, zmoknąć, wyschnąć i spocić na koniec. Takie historie są fajne przy filiżance espresso, ale w rzeczywistości bywają mało przyjemne.

Najpierw jest fascynacja zabawką na kołach, potem możliwością samodzielnej obsługi jednośladu. Zachłyśnięcie się wolnością wyboru kierunku i tempem przejazdu pojawia się gdy rodzice, pewniejsi rozsądku dziecka, pozwalają na mniej lub bardziej samodzielne eksploracje okolicy.

Po krótkim teście, jaki przeprowadziliśmy podczas prezentacji w Novym Meście, bierzemy pod lupę model Scalpel SE 1. Oznaczenie “SE” w nazwie ma przyciągnąć rowerzystów, dla których standardowy rower XC to za mało, bo lubią agresywniejszą jazdę. Już pierwsze metry pokazują wyraźne różnice pomiędzy testowanym rowerem a jego wyścigową wersją.

Robert Piekara, polski najbardziej utytułowany rider enduro, odpowiada na wezwanie. Wsiada na swój nowy rower górski MOON 3.0, by udać się nocą na polowanie do lasu w Bielsku-Białej. Jak kiedyś powiedział mędrzec, księżycowe światło przyciąga tylko najlepszych riderów!

Dziś wielki dzień, związany z oficjalną premierą nowego roweru KROSSA. Model Earth, rower górski z pełnym zawieszeniem, zadebiutuje na trasie w niedzielę, 29 kwietnia, podczas międzynarodowych zawodów MTB Bundesligi w Heubach.

Zawodnicy startujący w EWS porzucili koła 27,5” i przesiedli się na 29” stąd rozwój właśnie takiej platformy z większym skokiem.

Szybki, mocny i wszechstronny... a teraz w zasięgu większej liczby rowerzystów.

To chyba najmodniejszy rower enduro w ostatnim czasie. Bardzo słaba, wręcz szczątkowa dostępność Slasha w zeszłym sezonie tylko natężała apetyt potencjalnych kupców, co z kolei rozpalało rozmowy na jego temat. Koniec końców wokół nowej endurówki Treka powstała legenda opisująca jej niesamowite własności. Jak naprawdę wyglądają możliwości Slasha przekonaliśmy się na nieco odświeżonym modelu 2018.

Wsiadając na Krossa od razu wiadomo do czego służy ten rower. Pozycja jest tak niska, że bodajże pierwszy raz w życiu miałem ochotę wstawić podkładkę pod mostek w wyścigowym rowerze 29”. Jednak rower jest krótki, przez co sylwetka robi się zwarta, więc w sumie nachylenie pleców nie jest aż tak radykalne. To sprawia, że rower jest efektywny.

Mimo że trzonem kolekcji są rowery przeznaczone do enduro i allmountain to najnowsze dzieło ma mniej skoku i przeznaczone jest do jazdy ścieżkowej oraz trudnych tras XC/ maraton.

Obecnie na kierownicach rowerów może panować niemały chaos. Manetki zmiany biegów, manetka do sztycy teleskopowej, blokada skoku. TwistLoc to krok w kierunku uproszczenia.

Z1 to nie nowa odsłona legendarnego roadstera BMW, ale powrót Marzocchi do korzeni. Bomber Z1 jest jedną z nowości włochów pod skrzydłami FOX-a.

microSHIFT nie jest pierwszym skojarzeniem jeśli chodzi o elementy napędu rowerowego. Ale coraz śmielej stosują go poniektórzy producenci rowerów. Wizualnie są bezbłędne, postanowiliśmy sprawdzić jak działają w rowerze zimowym.

„Staszek” od początku powstania stawał się maszyną do coraz bardziej agresywnej jazdy. Będąc najpierw ścieżkowym hardtalilem na klasycznych oponach, w kolejnej odsłonie otrzymał koła plus. Nowością na sezon 2019 jest model w pełni zawieszony o skoku 130 mm, kręcący się na kołach 29+.

Oto zestawienie rowerów zbudowanych na napędzie 1x12. Piszemy o rowerach ze sportowym napędem 1x12, ponieważ nasze badania i testy wykazały, że są najszybsze i coraz popularniejsze. Z rozmysłem pominęliśmy rowery ze szczytów kolekcji, a skupiliśmy się na tych będących w zasięgu zwykłego użytkownika. Cały materiał podzieliliśmy na kilka części.

Seria SuperX według producenta przeznaczona jest do przełajów, ale testowany model SE wyposażony został w komponenty poważnie go modyfikujące. Pozycja kolarza jest bardzo sportowa i siedzi się jak na rasowej przełajówce. Bardzo niska główka i dobrze dobrany reach sprawiają, że efektywność jazdy jest wysoka.

Najnowszym wcieleniem Scott chce zadowolić jak najszersze grono odbiorców. Każdy model oferowany jest w dwóch rozmiarach kół, w szerokiej gamie kompletacji i cen.

Mimo wielu „eksperckim” głosom oraz teoriom spiskowym sugerującym zamach na twój portfel, trzeba uczciwie powiedzieć: carbon jest lepszy od aluminium. Tym testem chcemy jednak pokazać, gdzie konkretnie aluminium przegrywa, jak bardzo i czy rozbieżności w wydajności można rozsądnie uzasadnić różnicą w cenie.

Od ładnych paru lat obserwujemy zwrot w myśleniu o rowerach szosowych. Zarówno projektanci jak i sami zawodnicy doszli do wniosku, że efektywność nie wyklucza wygody a jazda na rowerze szosowym nie musi boleć, wręcz przeciwnie, może być przyjemnością. Dzisiaj możemy prezentować rowery nie tylko szybkie - bo każda szosówka jest taka, nawet ta z najniższej półki - ale też wygodne.

Marka z Koblencji późno wkracza na gravelowy rynek, ale za to robi to z przytupem. Grail zbudowano na carbonowej ramie mieszczącej opony o całkiem słusznej szerokości 40 mm.

Największy polski producent rowerowy prezentuje kolejną odsłonę swojego modelu enduro. Dzięki nowej ramie i kilku istotnym modyfikacjom rider może czuć się jeszcze pewniej na siodełku oraz jeździć bardziej agresywnie.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920