Moje życie ucieka... nic nie zrobiłem... od jutra zacznę biegać... albo joga... tak joga i gra na oboju... będę grał na oboju i czytał Dostojewskiego w oryginale... w obcisłych czarnych skórzanych ciuchach odprowadzany zazdrosnymi, wygłodniałymi spojrzeniami modelek...

Jeśli ktoś chciałby zaszufladkować ten rower to będzie miał spore kłopoty. Że nie jest to wyścigówka XC widać na pierwszy rzut oka, aż rwie się do skakania. Choć z drugiej strony jakby tę lekką ramę wykonaną ze specjalnie cieniowanych rur alu 606,9 obwiesić lekkimi gadżetami - wychodzi rower klasy "piórkowej". Heckler jest jak idealny narzeczony - "do tańca i do różańca".

Po przeczytaniu wyznań dwóch największych specjalistów w dziedzinie etapowych wyścigów terenowych Jarka Wsoła i Zbyszka Orłowskiego wiedziałem, że na Cape Epic pojadę hardtailem. Z fullami obaj panowie rozprawili się bezlitośnie.

Nie pamiętam już dokładnie, kiedy zacząłem poważnie myśleć o Big Hitcie jak o swoim przyszłym rowerze. Pamiętam jednak dokładnie, kiedy poszczególne doświadczenia zaczęły przybierać określoną formę.

W testach bikeBoardu było już wiele rowerów ze stali, jeszcze więcej z aluminium, kilkanaście kompozytowych i jeden tytanowy. Do pełnej listy materiałów, z których można wykonać ramę rowerową brakuje tylko magnezu. Dlatego też w tym teście, po raz pierwszy w Polsce prezentujemy rower zbudowany na magnezowej ramie.

Nad przydatnością tandemu rozwodził się nie będę, jest tyleż samo zwolenników, co przeciwników tego typu roweru. No, może więcej przeciwników. Powiem jedynie, że tandem jest niezastąpionym pojazdem na wycieczki rowerowe przy dużej dysproporcji sił "kolarzy"

Wheeler długo poszukiwał tożsamości dla swoich rowerów. Plan wykreowania się na czysto amerykańską markę nie powiódł się. Dziś Wheeler nie ma już takich rozterek, co prawda informacja ta nie jest podawana wprost, ale wyraźnie wyczuwa się, że jest to niemiecka marka. Nowoczesne Wheelery są do bólu dopracowane, żadnej prowizorki wszystko dobrze przemyślane i zaprojektowane, a potem pewnie jakiś Hans odbiera sprzęt z fabryki. I na pewno ma na dłoniach białe rękawiczki i zagląda wszędzie. Ten rower też sprawdził dogłębnie, chociaż z pewnością miał ciarki na plecach, bo musiał zajrzeć w oczy bestii.

Klasyczny i czarny jak fortepian Steinway i tak jak on przeznaczony tylko dla wytrawnych graczy. Można na nim wygrać Puchar Świata albo Ligę bikeBoardu, ale nie próbuj nim zgrywać bohatera tras. Introvert szybko zweryfikuje twoje umiejętności. Pod tym względem Steinway jest bardziej przyjazny, grać na nim można choćby w "oczko", trzeba tylko uważać bo karty się ślizgają.

Wiele możemy dla Was przetestować. Może to być kurierski Dr. Frankenstein, freeride'owy Giant AC DS 1, czy nawet Merida XC Mission Elite. Ba, sprawdzimy dla Was nawet Porsche. Ale prawdziwą zjazdową maszynę, która już wyglądem budzi respekt i po której widać, że nie jest sprzętem dla byle fascynata rowerowych przejażdżek? To nie jest takie proste! Dlatego o pomoc poprosiliśmy specjalistę - zjazdowca z krwi i kości.

Innowacja jaką jest ten rower robi duże wrażenie na wszystkich związanych z branżą rowerową. System I Drive jest zupełnie nowy i na pierwszy rzut oka zupełnie niezrozumiały. Wywodzi się od LTS RTS oraz trudno nie dostrzec podobieństwa koncepcji pracy zawieszenia do Outland’a Virtual Pivot Point.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920