Zbudowanie zaawansowanego roweru z kompozytów dla zawodowca jest trudnym zadaniem. Ale są jeszcze trudniejsze. Spec wraca do korzeni i poświęcił się całkowicie pracom nad optymalnym...

To całkiem nowa rama do ścigania w DH mająca zastąpić Big Hita, który nie dawał już takiej inspiracji riderom. - Projektując kinematykę i geometrię chcieliśmy przybliżyć parametry Demo.

Jednak więcej niż tylko powierzchowność. Okazuje się, że nie byliśmy sprawiedliwi w analizie różnic pomiędzy „normalną” wersją nowej aerodynamicznej ramy Venge S-Works i tej opracowanej we współpracy z brytyjską ikoną F1 - firmą McLaren.

Specialized Tarmac SL3 przedstawiliśmy w teście niespełna półtora roku temu (bB#5/2010), a już mieliśmy okazję pojeździć na jego następcy - SL4, który będzie dostępny w s klepach niebawem. Nowy model co dwa lata?

O nowej aerodynamicznej szosówce Specialized wspominaliśmy już dwa razy. Szerzej w maju, kiedy raportowaliśmy z konferencji prasowej, na której najnowsza konstrukcja wielkiego „S” została zaprezentowana światu, oraz krótko w ostatnim numerze, kiedy na gorąco, zaraz po spotkaniu z twórcami Venge, prostowaliśmy wcześniejszą wypowiedź o różnicy pomiędzy wersjami S-Works i McLaren, która zaiste jest znacznie głębsza, niż tylko wykończenie powierzchni.

Mimo że Stumpjumper to rodzina szlachetna, jedno pokolenie żyje mniej więcej tyle co chomik, więc przez jakieś 25 lat sukcesów reprodukcyjnych ewolucja doprowadziła do specjalizacji i wyodrębnienia wielu ras i podgatunków sztywnych i zawieszonych, na klasycznych i dużych kołach. Czasami nawet naszym oczom doświadczonym w królestwie jednośladów umykają cętki i wypustki, różniące poszczególne modele Stumpjumperów.

To nie będzie rower dla mas, ale cena Cambera w najwyższej wersji z węglową ramą i obręczami i tak będzie stanowić frakcję cen, do jakich od lat przyzwyczajają nas w Morgan Hill przy pomocy S-Worksa. Oszczędność to nowy trend wewnątrz kolekcji Speca.

Aero - nowa sztywność na lekkość, czyli przychodzi Mclaren do Speca.

Podczas tegorocznej prezentacji rowerów Specialized na sezon 2011 w amerykańskim Keystone, opisywanej już w poprzednim numerze bB, pojeździłem przez kilka dni nowym Epic Expert 29”.

Ambitny dzieciak pojedzie na dowolnie źle dobranym rowerze, podobnie jak dobry pilot poleci i na drzwiach od stodoły. Jednak jeżeli zależy nam na zadowoleniu i, co bardzo ważne, bezpieczeństwie dziecka, dobierajmy rowerki do jego możliwości i oczekiwań.

Nie pamiętam już dokładnie, kiedy zacząłem poważnie myśleć o Big Hitcie jak o swoim przyszłym rowerze. Pamiętam jednak dokładnie, kiedy poszczególne doświadczenia zaczęły przybierać określoną formę.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB