Wyjdźmy od tego, co działo się, zanim rozpoczęło się lądowanie w Puli, małym chorwackim lotnisku na Istrii. Dawno nie przeżyłem takich turbulencji skakania po fotelach i panicznego usadzania pasażerów przez obsługę pokładową. Nie widziałem, co działo się za oknem, bo mi zasłaniali, ale błyskało się jak diabli i najpierw trochę polataliśmy nad półwyspem, żeby po jakiejś pół godzinie wreszcie wcisnąć się w kolejkę oczekujących na lądowanie samolotów. Kiedy pilot postanowił tuż nad ziemią odwinąć kilkukilometrowego whipa, lekko mnie zemdliło i przyłożyliśmy w ziemię jak wór z ziemniakami. A potem, jak to powiedział Sean Estes szef marketingu Speca podczas przywitania nas: Sky was on fire.

Jak daleko mogę pojechać e-bikiem? To jedno z podstawowych pytań, zadawanych sprzedawcom w sklepach oferujących rowery ze wspomaganiem. Część producentów podaje wartości zasięgów dla swoich rowerów, inni nie. Dlaczego?

Jedni potrzebują przemieszczać się z punktu A do B, a inny kojarzą rower z przygodą, górami i chęcią eksploracji. To właśnie dla nich powstał Gain. Szosowy rower ze wspomaganiem, który sprawia, że będziemy cieszyć się każdym przebytym kilometrem bez względu na przewyższenia czy trudności trasy.

Bo nowoczesny rower powinien mieć miejsce na bidon! Nowy Powerfly je ma, ale nie dlatego Trek go zmienił.

Seria Big.Nine to wyścigowy rower do XC i maratonów o bardzo sportowej geometrii. Jednak wersja ze wspomaganiem jest trochę łagodniejsza.

W Levelu Boost zastosowano bardzo udaną modyfikację geometrii sportowej, tworząc rower przyjazny nawet początkującemu użytkownikowi i to zarówno jeżeli chodzi o ułożenie ciała jak i charakter prowadzenia.

Shuttle, choć zaprojektowany od zera, wyglądem i geometrią bardzo przypomina „analogowego” Macha 5.5, którym dosłownie zachwycaliśmy się na łamach bikeBoardu.

Z całej, bogatej oferty rowerów elektrycznych Treka, przyszło nam przetestować ten najdroższy. Ot, życie testera z ośnieżonymi Tatrami w tle.

Idea roweru allmountain o nazwie Genius przechodziła już wiele modyfikacji na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Nic dziwnego, że Scott postanowił również wprowadzić do sprzedaży wersję ze wspomaganiem.

Kompaktowy i mobilny. Współczesny składak wyposażony we wspomaganie elektryczne stanowi ofertę również dla użytkowników, którzy nie zdecydowaliby się na jazdę klasycznym rowerem.

Wzrastające zainteresowanie rowerami ze wspomaganiem można łatwo udowodnić. Statystyki podają, że w 2017 roku w EU sprzedano 3 000 000 sztuk rowerów elektrycznych. Ale to dopiero początek, bo choć niemiecki i holenderski rynek wzrasta już „tylko jednocyfrowo”, to dopiero teraz budzą się inne wielkie rynki.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści