Inżynierom Rose najwyraźniej spodobała się idea rosyjskiej matrioszki, bo postanowili pokazać ile rowerów zmieści się w tym jednym. Efekt jest przytłaczający, a ja spędziłem co najmniej 3 dni ogarniając o co chodzi.

Pierwszy raz widzieliśmy ten rower na prezentacji w 2015 roku. Wtedy był to jeszcze aluminiowy prototyp, na którym testowano nowy system zawieszenia. Pikes Peak to wszechstronna maszyna oparta na kołach 27,5” przeznacza na najtrudniejsze górskie szlaki. Nazwa nawiązuje do jednego z najwyższych szczytów w Górach Skalistych (4302 m n. p. m) w pobliżu Colorado Springs

Spodziewając się lekkiego ścieżkowca, ochoczo ruszyłem do redakcji po odbiór maszyny. Rzeczywistość okazała się nieco bardziej brutalna, bo wszystko, co w rowerze może być szerokie, w tym modelu jest szersze. Efekt tego jest taki, że Granite Chief jest masywny, przez co ja natychmiast odebrałem go jako endurówkę na pełen etat.

Zachęcone dużym zainteresowaniem i przewidując rosnący popyt na szosówki aero, Rose poszerza ten segment swojej kolekcji. Rama nowego modelu Xeon ściśle bazuje na konstrukcji droższego X-Lite CW, którego premiera miała miejsce w zeszłym roku.

Rozwinięcie skrótu CGF w Carbon Gran Fondo daje jednoznaczną informację, że mamy do czynienia z rowerem przeznaczonym do jazdy długodystansowej. Nie jest to zupełna nowość – w kolekcji Rose był już dostępny w tym sezonie i cieszył się dużą popularnością.

Rowery szosowe tej niemieckiej marki, budowane są na kilku ramach. My do testu wybraliśmy model X-Lite, którego nazwa sugeruje ekstra lekkość.

Ta niemiecka marka oferuje produkty w sprzedaży bezpośredniej. Wprawdzie nie można się do sprzętu przymierzyć w sklepie, a obejrzeć go da się wyłącznie w Internecie, ale zyskać można na konkurencyjnych cenach.

Rose to pionier wysyłkowej sprzedaży artykułów rowerowych w Europie. Ich grube katalogi były często jedyną informacją o postępie technologicznym, dziejącym się za żelazną kurtyną. Model sprzedaży nie zmienił się, a Rose przeskoczyło z katalogu drukowanego na katalog internetowy. Trzeba kliknąć i czekać na kuriera.

Na swojej skrzynce mailowej odebrałem już kilka wiadomości z pytaniem: jaki kupić rower, aby sprawdzał się w klasycznej jeździe szosowej i triatlonie? Nie da się ukryć, że Rose jest świetną odpowiedzią na takie pytania. Od podstaw został stworzony, żeby być uniwersalną maszyną do szybkiej jazdy po płaskim terenie.

Tomiska katalogów Rose wywarły wielki wpływ na większość z nas. Możliwość zakupu tych wszystkich dóbr była dla nas fantastycznym mirażem, a możliwości wyboru do dziś dnia onieśmielają.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920