Lista artykułów w kategorii Osprzęt

Hamulce Tektro H0 [tekst czytelnika]
Tektro H0 zamontowali mi w sklepie w miejsce oryginalnych V'ek. Po fakcie, że po złożeniu ostatecznego zamówienia rower odebrałem po 2 godzinach wnioskuję, że montaż nie nastręczał problemów. Z przodu tarcza 165 mm, z tyłu 160 mm. W moim rowerze hamulce działają ze zwykłymi klamkami do V'ek marki AVID. Z pewnej odległości hamulce wyglądają całkiem szykownie, proste w formie w kolorze czarnym wyszczuplającym, pasującym idealnie do mojego bike'a. Tarcze skrzą się w promieniach słońca przyciągając wzrok bikerek.

SRAM vs SRAM
Zanim założyłem ją do roweru dokładnie się jej przyjrzałem, a jest na co popatrzeć. Ażurowa konstrukcja ogniw pantografu odkutych z aluminium i korpus wyglądają imponująco. Ogniwa połączone są chromowanymi sworzniami. Przerzutkę zbudowano w systemie ESP 1:1.

Piasta Shimano Nexus Inter-8 '2004
Ciężko to uwierzyć, ale prawda jest taka, że dla sporej części ludzkości posługiwanie się klasycznymi przerzutkami stanowi nie lada wyzwanie. W którą stronę kręcić? Co i kiedy naciskać? Jak dobierać biegi? Jaki z przodu, a jaki z tyłu? Horror, tym większy im więcej przełożeń jest do dyspozycji.

SRAM Trigger X-9 '2004
Odkąd Sram wprowadził na rynek "cynglowe" manetki, ciekawiło nas jak producent znany do tej pory z konsekwencji w promowaniu "kręcenia" podszedł do tematu. Z entuzjazmem przyjęliśmy ewolucję przerzutek SRAM i zamianę materiału w najbardziej narażonych na uszkodzenie fragmentach przerzutki - z kompozytu na aluminium. W najnowszej kolekcji przerzutek SRAM została poszerzona seria "X". Modele X-9 i X-7 zastępują dawne 9.0 i 7.0.

Piasta tylna Shimano LX FH-M570 '2004
Piasta przeznaczona do współpracy z kasetami 8- i 9-rzędowymi. Obraca się na dwóch regulowanych łożyskach kulkowych. Z obu stron łożyska są chronione gumowymi uszczelkami znajdującymi się w ich pokrywach. Z lewej strony piasta jest dodatkowo uszczelniona za pomocą gumowego kołnierza zakładanego na podkładki dystansujące i śrubę kontrującą.

Hamulce Formula 4-Racing DH/FR '2004
Racing DH/FR to najmocniejszy model w stajni Formuli. Pojawił się w zeszłym roku jako rozwinięcie modelu 4-Racing XC. Czterotłoczkowa konstrukcja pracująca w systemie otwartym przeznaczona jest do freeride'u i downhillu.

Archeologia - Campagnolo Chorus '1987: zmienna geometria
Większość współczesnych przerzutek ma pantograf ustawiony ukośnie, dzięki czemu dystans pomiędzy górnym kółkiem wózka i zębatkami kasety na poszczególnych biegach jest mniej więcej jednakowy. Daje to precyzyjniejszą zmianę biegów i poprawia działanie napędu, szczególnie w przypadkach, kiedy stożek kasety oparty jest na kącie rozwartym, czyli występuje duża różnica ilości zębów skrajnych zębatek. Trudno uwierzyć, ale patent ten ma już prawie 40 lat.

Siodło Fi'zi:k Gobi '2003
Gobi to efekt współpracy projektantów firmy Fi'zi:k'a z bioinżynieriami i kolarzem Gilberto Simoni'm. Jej celem było stworzenie siodła, którego konstrukcja nośna byłaby w stanie dopasowywać się do budowy kolarza. Przeprowadzone zostały badania rozkładu nacisku, jaki wywiera kolarz podczas jazdy na siodło.

Koła DT 240 Black Extra Light '2003
Koła zbudowane ręcznie z komponentów DT Swiss, Złożono je z: piast DT Hügi 240 (osie o średnicy 15mm, "łożyska maszynowe"), cieniowanych szprych DT Revolution 2.0-1,5 mm (32 na koło, zaplecione na trzy krzyże), spawanych obręczy DT XR 4.1 o masie 425 g. Na obrabianej powierzchni roboczej znajdują się nawiercone i pomalowane na czarno punkty, których starcie przez klocki hamulcowe oznacza niebezpiecznie duże zużycie bocznych ścianek obręczy. Koła testowane były przez 1000 km w stalowym softailu (Orłowski) i aluminiowym Authorze Introvert w różnych warunkach terenowych, zazwyczaj przy dobrej pogodzie.

Hamulce Hayes HMX-1 '2001
Hamulce montowałem do standardowych uchwytów, więc niezbędne były adaptery. Montaż był dziecinnie łatwy, a regulacja to bajka w porównaniu do hamulców ze standardowym mocowaniem. Wystarczyło pomiędzy nieruchomy klocek a tarczę włożyć złożoną kartkę papieru, zacisnąć klamkę i dokręcić śruby łączące adapter z zaciskiem -banalnie proste i bardzo skuteczne - zacisk ustawia się w optymalnym położeniu - bez żadnych podkładek wycinanych z puszek po piwie itp. wynalazków.

Pedały zatrzaskowe VP 111 '2002
Po latach pedałowania na zwykłych pedałach, potem w noskach, przyszedł dzień, aby pokonać kolejny stopień "rowerowego" wtajemniczenia i przesiąść się na pedały zatrzaskowe. Udałem się do nieźle zaopatrzonego sklepu rowerowego i dokonałem selekcji - postawiłem na karbonowe VP 111. Liczyłem na to, że zastosowanie kompozytowego korpusu pozytywnie odbije się na ich masie a nie najniższa cena zapewni odpowiednio wysoką trwałość i jakość działania. Ostatecznym argumentem decydującym o zakupie VP111 okazał się wygląd.
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35