Seria komponentów Ritchey zyskuje nową jakość. Odmieniony design i konstrukcja to kluczowe zmiany na nadchodzący sezon.

Komponenty Sun Race są bez dwóch zdań egzotyczne. Warto jednak pamiętać, że nie pojawiły się znikąd. W 1972 roku Pan Hsu zakłada fabrykę na Tajwanie i rozpoczyna produkcję przerzutek. W latach dziewięćdziesiątych wraz z rządem Tajwanu tworzy największe centrum badawcze na Tajwanie z sześcioma tysiącami pracowników i tysiącem pracowników z tytułem doktora.

Avid prezentuje odnowione hamulce XX World Cup i XX. Najwyższy model wzbogacono o magnezowy zacisk i powiększone tłoki, które mają zwiększać siłę docisku w każdych warunkach.

Sztywność, trwałość i estetyka to trzy główne cechy najnowszej sztycy Controltech.

Kiedy w 2009 roku Shimano wprowadziło na rynek obecną wersję Dura Ace, grupa nie miała nowych pedałów. W katalogu można było skomplementować tylko II generację poprzedniej serii, czyli PD-7810, która nie do końca pasowała estetycznie do nowej grupy i była cięższa od konkurencji.

Każdy z nas lubi biżuterię, a zwłaszcza lubią ją kobiety. Tym razem firma Weeze z Bytomia skonstruowała niezłe cacko dla facetów. Polska firma istnieje już od 2 lat i specjalizuje się w produkcji lekkich komponentów do grawitacyjnych odmian MTB.

Podczas gdy światowa prasa rowerowa przytacza w tym miesiącu materiały z niedawnej konferencji 3T, my zrobiliśmy już szybki test szosowy, którego rezultatami śpieszymy się z Wami podzielić!

Po numerze #9/2010, w którym przedstawiliśmy raport wykonany po dwóch dniach ostrego jeżdżenia, obiecaliśmy Wam kolejny test - tym razem „w Polskim błocie”.

Pojawiły się na Eurobike w 2009 i zamiast sprężyny mają carbonową płytkę. Jej ugięcie jest odpowiednikiem skręcenia tradycyjnej sprężyny stalowej. Nowość trafiła wreszcie w nasze ręce w postaci testowej pary najbardziej wypasionej wersji Keo Blade Carbon Ti.

Przyjmijmy takie założenie: mam jeden rower i potrzebuję sprawnego napędu do ścigania i jazdy turystycznej. Czy napęd 10-rzędowy da mi realne przewagi, czy będzie tylko „syndromem piksela” znanym z cyfrowych aparatów fotograficznych? Sprawdzamy XT w wersji 3x10 w warunkach bojowych.

Industry 9 All Mountain - test kół z amerykańską duszą, ręcznie robionych przez zaledwie ośmiu pasjonatów.

Prezentujemy kilka kompletów kół w dość rozsądnym zakresie cenowym - od 1200 do 2000 zł.

Przed laty Continental miał opony GP 3000, które wielu uważało za jedne z najlepszych szosowych drutówek. Dziś testujemy topowy szosowy model niemieckiego producenta.

...116 OGNIW O MASIE 284 g. Szare, matowe płytki zewnętrzne wycięte dla zaoszczędzenia wagi i usuwania błota. Produkt zupełnie suchy - można z dumą powiesić na szyi. Piny chromowane dla poprawy wytrzymałości.

Ideologia napędu Shimano XTR kojarzy mi się z obrazem kultury japońskiej na podstawie filmów Kurosawy. Perfekcja i tradycjonalizm, często nawet wbrew rozsądkowi i logice. Żadnego podążania na skróty, przyspieszania tempa. Rozwiązania są bajecznie skomplikowane, bo cel do osiągnięcia jest szczytny - Perfekcja. Sama tylko efektywność to za mało. Perfekcja w działaniu musi być zintegrowana z estetyką, a nawet pięknem ruchu, jaki wywołuje. Do tego Japończycy muszą dodać szczyptę teatralności. Oto japoński barok, czyli nowy XTR 2011.

Za tydzień już nic w świecie rowerowym nie będzie przypominało tego, do czego się przyzwyczailiśmy. Bezpowrotnie kończy się era, jaką znamy. Czy już wkrótce szosówkami będziemy odbywać epickie wyprawy po bezdrożach (na zdjęciu Specialized Secteur)? Czy rowery nurtu XC będą wyglądać jak przełajówki z hamulcami tarczowymi? Jak będzie się pedałować i ile skoku w amortyzatorach trzeba będzie mieć, żeby wybrać się w góry? Wyruszamy w kolejną, i nie ostatnią w tym roku, podróż w czasie. Przed nami maraton targów i nowości 2011, na następnych stronach już wschodzi słońce. Wystarczy spojrzeć w przyszłość.

Wsporniki siodła z regulacją długości powoli stają się pożądanym wyposażeniem rowerów enduro, all mountain i innych fulli o znacznym skoku. W bB #6/2010 pisaliśmy, że trend ten zauważył także Rock Shox szykując na przyszły sezon własny model.

O tym jaki jest najnowszy XTR już wiecie. Wszyscy czekaliśmy jednak na pierwsze jazdy testowe, a przede wszystkim na potwierdzenie lub zaprzeczenie czy w 2011 XTR będzie zasilany linką czy przewodem elektrycznym. Muszę się do czegoś przyznać. Przegrałem. Zakład był prosty, ja obstawiałem, że Shimano czeka do jesieni żeby pokazać XTR Di2.

W numerze lipcowym testujemy hamulce stworzone do sportów grawitacyjnych Formula The One. Są to najlżejsze spowalniacze na rynku, ale czy najmocniejsze ? Sprawdź jak wypadł test !

Pod koniec ubiegłego roku do internetu wyciekły informacje i choć nieoficjalnie, to wiadomo było, że XTR będzie miał kasetę 10-rzędową. Krążyły też plotki o tym, jakoby XTR miał być elektronicznie sterowany. Nadszedł czas, aby uciąć wszystkie spekulacje: oficjalnie elektronicznego XTRa nie będzie. przynajmniej jak na razie, a wersja trójblatowa (na zdję- ciu) stanie się wyjątkiem od dwublatowej reguły.

W sezonie 2009 to była wielka sprawa. Pomyśleliśmy, że rewolucja przedniej przerzutki planetarnej ogarnie pożogą cały świat. Ściągneliśmy ją na jesienno-zimowy test i teraz mamy już wyrobioną opinię.

Nisko profilowany bieżnik i kevlarowa „drutówka”, o niemal idealnie okrągłym przekroju o maksymalnej szerokości 49 mm. Ani Chao Yang, ani ZC Rubber nie wzbudza w Europejczykach żadnych skojarzeń.

Mieliście problemy z zacinającą się manetką blokady skoku? Jest rozwiązanie! Przeczytajcie test nowej hydraulicznej manetki blokady skoku amortyzatorów firmy Rock Shox.

Bardzo lubię jedno zdanie zmarłego w ubiegłym roku internetowego lunatyka rowerowego, Sheldona Browna: Większość rowerów projektowana jest na potrzeby wyczynowców, nawet jeśli znakomita większość rowerzystów nimi nie jest.

SRAM po raz pierwszy prezentuje kompletną grupę X.7. Jak to przewidywaliśmy, nowa grupa oparta będzie na pryncypiach wyznaczonych przez XX.

W marcu pisaliśmy o pierwszych nowościach Shimano 2011. Przy tej okazji wspomnieliśmy o poza grupowych korbach i nowym systemie napędu Dyna-sys. Nadszedł czas, aby wytłumaczyć w czym rzecz.

Jak zwykle po prezentacji Shimano, która odbywa się na początku roku, mam dziwne uczucie zakrzywienia czasoprzestrzeni. Sugestie bardzo ekscytujących nowości z topowych grup wyciekły do internetu, ale jak się okazuje Japończycy niezwykle silnie uderzają w najtańsze segmenty cenowe.

O doborze siodła napisano już tasiemcowe opracowania. My też się do tego dołożyliśmy. Teorii jest mnóstwo, a ponieważ obszary, na które siodła mają bezpośredni wpływ, są nie tylko rejonami wrażliwymi, ale i często wstydliwymi, wybór urasta do rangi problemu.

Wchodzisz do sklepu. Wybierasz komplet najszerszych gum z bieżnikiem jak od traktora. Płacisz i wychodzisz. Musimy Cię zmartwić, jeśli do tej pory sądziłeś, że jedynym kryterium wyboru opon do szeroko rozumianego freeride’u (bez podziału na light/extreme itp.) jest właśnie wartość podawana w calach. By nie być gołosłownym zapytaliśmy miłośników dyscypliny na co oni zwracają uwagę przy doborze laczków do swych maszyn.

Jak odgłos mikrofalówki po raz setny odgrzewającej tego samego kotleta. Nowa grupa - mecyje! Pewnie lżejsza o 151 g i - jak zapewnia ulotka reklamowa - 10 procent lepsza od poprzedniej?


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu