SRAM mocno wierzy w dwurzędowe napędy. Naszym zdaniem rozwiązanie to przeznaczone jest raczej dla doświadczonych, sportowo nastawionych rowerzystów, jednak wśród nich są także tacy z mniej zasobnym portfelem.

Jedną z najbardziej zadziwiających rzeczy, jakie przedstawiła firma Canyon podczas tegorocznych targów EuroBike. Składa się z dwóch niezależnych części. Półokrągłe carbonowe rury łączą się z niskoprofilowym mocowaniem siodełka.

Oto jak jedna z bardzo ambitnych osób siłą wdziera się do panteonu mistrzów lekkości. Ken Lin, mistrz programowania obrabiarek CNC, uderza naprawdę mocno i bez respektu dla rywali. Postanowił przedstawić światu całkiem nowe grupy napędu, w tym całkiem rewolucyjne rozwiązania przedniej i tylnej przerzutki oraz odpowiednie dla szosy i MTB manetki - a teraz głęboki wdech: 12- i 11-rzędowe.

Aka Pluma ważąca 295 g (w rozmiarze 1,8”) została okrzyknięta najlżejszą oponą XC. Spory dotyczące pierwszeństwa zostawiając na boku, chcemy zwrócić uwagę na to, że wyprodukowanie opony do jazdy w terenie ważącej w okolicach 300 g jest gigantycznym osiągnięciem. Aka Plumę należy przywitać z otwartymi ramionami wśród opon takich j

SRAM na luty przewiduje premierę nowej wersji Reda. Nie będzie sterowania przerzutką elektronami (o tym więcej możecie przeczytać tu: Napęd XXII wieku ). Red będzie miał dziesiątkową kasetę, a więc całkiem klasycznie i normalne hamulce. Więcej niż prawdopodobne jest to, że będzie jeszcze lżejszy.

Ceradure to żadna nowość - wytropiliśmy tę holenderską manufakturę w 2008 roku. Specjalna technologia pozwala spiekać ceramikę z aluminium, dzięki czemu odporność na ścieranie wzrasta.

Włosi z Fi’zi:k’a twierdzą, że znajdujące się obecnie w sprzedaży modele ich siodełek oferują wszystko, co da się wycisnąć z tego typu konstrukcji i aby rozwijać się dalej, trzeba stworzyć coś zupełnie nowego.

Platformy HT AE-02 ważą 302 g (para, potwierdzone na RowerowaWaga.pl) i mają zaledwie 17 mm grubości. Oś pedałów wykonano ze stali Cr-Mo za pomocą obrabiarek CNC; z ich pomocą powstał również aluminiowy

O odświeżonych flagowych kołach z górskiej kolekcji francuzów już pisaliśmy pisaliśmy. Jednym z elementów który uległ zasadniczej zmianie jest nowy bębenek ITS-4.

Close Diver System to bębenek o nowatorskiej konstrukcji zaprezentowany przez Chosen. Ponieważ sam mechanizm jest głęboko schowany a jego zalety trudno przedstawić w tabelkach dlatego najlepiej zobaczyć film jaki zrealizowaliśmy na stoisku targowym firmy. Jeżeli po jego oglądnięciu nie będziecie wiedzieli o co chodzi sięgnijcie do numeru 10/2011 gdzie wszystko wyjaśniamy.

Na pozór szybkozamykacze te niczym nie różnią się od zwykłych. A jednak mają w sobie "coś" co sprawia, że złodziejowi nie jest tak łatwo pobawić nas kół czy siodła.

W pojedynkę poniższe newsy nie maja większego znaczenia. Ot, ktoś tam doskonali pancerze, ktoś wprowadził kolejna wersje swojego udanego produktu. Ale kiedy zbierzemy je razem okazuje się, ze mamy do czynienia z trendami, które będą w najbliższym czasie zmieniać konstrukcje roweru.

To alternatywa dla tych, którzy szukają lekkich i wytrzymałych kół do szosy w stosunkowo niskiej cenie.

Nowe siodełko Selle San Marco, to powrót do korzeni w projektowaniu tego rodzaju komponentów.

Enduro to nie skoki na dziesięć metrów ani żadne triki. Nazwę tę wiele lat temu wywiedliśmy z dyscypliny motocyklowej, polegającej na wielodniowym zmaganiu się z ultratrudną trasą. Endurance po angielsku oznacza wytrzymałość. Tworząc podwaliny tego terminu dla rowerzystów, bikeBoard miał na myśli nie tylko wytrzymałość rowerzysty. Zmagania muszą być tak trudne, żeby potężnego kopa dostawał też sprzęt i żeby przez wiele dni rower i rowerzysta dawali sobie radę w ekstremalnych warunkach bez pomocy z zewnątrz.

Restauracje ze zbyt bogatym menu podejrzewam i chałturę. Lepsze jedzenie jest tam, gdzie lista dań obejmuje maksymalnie dwie strony. Ze Swiss Comp jest podobnie. Dwie strony z pancerzami z koralików, łożyskami sterów i suportów, kółkami do przerzutek, zaciskami i pedałami platformowymi.

Kiedy z redakcji przyszło zapytanie o możliwość przetestowania carbonowych kół aero o profilu 50 mm, ale katalogowej wadze zaledwie 1160 g, nie zastanawiałem się długo. Łał, taki rezultat to czołówka światowa! Co prawda w wersji na szytki, w której łatwiej o niską wagę, ale ciągle mniej, niż np. flagowe Zippy.

Opona rowerowa MICHELIN PRO4 Service Course, która używana była podczas ostatniego Tour de France przez zespół AG2R, to pierwsza z czterech nowych opon do rowerów z rodziny MICHELIN PRO4.

W drodze wykopalisk i poszukiwań przejawów obiektów kultu wczesnego kolarstwa górskiego natrafiliśmy ostatnio na zapomniany produkt firmy Girvin. Jak zapewne wielu z Was pamięta, w latach dziewięćdziesiątych uparcie sądzono, że wszelkiego rodzaju alternatywne systemy zawieszeń utorują drogę do doskonałości amortyzacji rowerów górskich, zamieniając życie kolarzy w idyllę.

Na prezentacji Gianta na Majorce usłyszeliśmy: „koła to nie tylko zespół części, dobór obręczy szprych i piast. Najważniejszą sprawą jest ich integracja oraz sposób fabrykacji”. Usłyszeliśmy to nie po raz pierwszy. Wiele lat temu Mavic, przedstawiając koncept Crossmax, mówił dokładnie to samo i wywołał lawinę. Za komponenty w Giancie odpowiedzialny jest Bill Miller. Ma na koncie dwadzieścia lat ścigania i dziesięć w sprzedaży. W Giancie od 2008 roku.

„Mądra i lekka” - tak Uli Fahl, główny projektant Tune, określa swoją najnowszą szosową korbę. To prawdziwy rarytas dla wielbicieli tej niemieckiej marki, która specjalizuje się w tworzeniu lekkich komponentów rowerowych.

Nowe opony firmy Maxxis zostały stworzone z myślą o szybkim wyścigu w warunkach, które wykluczają z użycia semi sliki. Tę dość popularną dziś kategorię opon nazywamy semi knob. Aspeny mają niski, rzadki bieżnik z większymi klockami po bokach.

Tuż ponad 2 lata temu (bB #6/2009) ukazała się niewielka prezentacja nisko profilowych pedałów. Opisaliśmy 4 modele o tej samej wysokości (17 mm), lecz różnym rozmiarze platformy.

W nasze ręce, a właściwie roweru wpadły po jednej sztuce opon od Kendy. Dwukierunkowy Nevegal i Blue Groove w rozmiarze 2.5 (drut) sygnowane przez Johna Tomaca byłego mistrza USA w XC i DH lat 90.

Wysokiej jakości koła szosowe, które można zaklasyfikować do pogranicza kategorii średniej, zaawansowanej oraz wysokiej. Są doskonałą opcją dla zaawansowanego kolarza amatora, chcącego mieć w swojej „stajni” stożkowe, lekkie koła o nieprzeciętnym wyglądzie.

UST spisujemy na straty. uszczelniacze walczą o swoje miejsce dzielnie, ale w dalszym ciągu nie są dla wszystkich, Zwykłe dętki butylowe są tanie, łatwo je przebić i swoje ważą. Testowane ultra-dętki są wyborem dla zdeterminowanych.

Do stworzenia nowej szosowej kasety KCNC użyto jednego z najwytrzymalszych materiałów dostępnych na rynku. Wszystkie zębatki wykonane z tytanu, pozwoliły zredukować jej masę nawet do 107 g.!

Każdy z Was zna kogoś takiego - młody, wygadany, nieźle wyglądający. Za nic ma autorytety, nie onieśmiela go wieloletnie doświadczenie. Czasami bywa bezczelny. Taki właśnie jest SLX z rocznika 2011, średnia półka z mnóstwem ambicji. Zobaczcie, jak wypadł w naszym długodystansowym teście!

Mavic postanowił całkowicie przeprojektować zestaw swoich najlepszych kół do MTB. Nowe Crossmaxy to wciąż ta sama technologia i materiały, jednak zamknięte w zupełnie nowej formie.Co się zmienia? Piasty mają bardziej zwartą budowę, co ma ograniczać ich masę rotacyjną i lepiej rozpraszać energię. Użytkownicy Crossmaxów opartych na konstrukcji z 2009 roku narzekali na mało wytrzymały bębenek. Nowy, o nazwie ITS-4, ma dodatkową czwartą zapadkę. Działając parami, mają zdaniem producenta, aż o 60% poprawić skuteczność pracy podczas podjeżdżania.

Hutchinson, do niedawna jeszcze bastion systemu UST, postanowił dołączyć do światowego trendu i wprowadził do swojej oferty zestaw Convert Air, pozwalający na przerobienie zwykłych kół na bezdętkowe. Zestaw składa się z opaski na obręcz - pozwala ona na samodzielne dopasowanie (czyli przycięcie) do obręczy o szerokościach od 17 do 24 mm - do tego otrzymujemy wentyle i narzędzia do ich montażu oraz butelkę uszczelniacza Protect Air Max.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu