Jeśli usłyszycie taki krzyk gdzieś w lesie musicie wiedzieć ze młode wilki przestały wyć „auuuuu!” i zaczęły to robić tak: Zee [ziiii]. Pojawienie się, a raczej spadnięcie z nieba, nowej grupy do zastosowań grawitacyjnych było zaskoczeniem.

Ukazanie światu Świętego w nowym ciele było tylko kwestią czasu. Nowa grupa charakteryzuje się przede wszystkim 10 rzędowym napędem. Zupełnie nowe są też wzorowane na wyznaczającej kierunki odsłonie XTR hamulce. Zaciski skrywają po cztery ceramiczne tłoczki w dwóch rozmiarach. Najpierw tarczę muskają mniejsze, by ostatecznego zgniotu dokonały większe.

Jeśli zastanawiasz się, jaką sztycę wybrać ten artykuł jest dla ciebie! Prezentujemy kilka ciekawych modeli.

Najpierw pojawiały się jako ciekawostki, wzbudzały zainteresowanie, ale i tak wszyscy zastanawiali się, po co to komu?

WCS C260° z kolekcji 2012 ma być najbardziej zaawansowanym aluminiowym mostkiem w ofercie Ritchey’a. Dlaczego? 103 gramy masy - 20 gramów mniej niż również lekki 4Axis - a do tego aż o 30% sztywniejszy.

Firma Ritchey zaprezentowała najnowszy kokpit szosowy wykonany w całości z jednego kawałka materiału.

Pierwsze, na co zwróciłem moją uwagę po otrzymaniu tych kół to ich lekkość i to, że obręcze wyglądały na bardzo delikatne.

Jeśli trening na zwykłym rowerze to dla Was za mało, jazda „z blatu” pod górę nie starczy, a średnia powyżej 35 km/h na dystansie 100 km nie pozwala się wyżyć, warto spojrzeć na najnowszy produkt frmy Trisport Devices.

Podczas niedawnej prezentacji serii SLX 2013 można było dojrzeć dwa nowe zestawy kół. Oba powinny zainteresować zwolenników XC i Enduro.

Magura prezentuje nowy hamulec hydrauliczny dla rowerów szosowych o nazwie RT8TT.

Kiedy odbierałem koła od poprzedniego testera zostałem poinformowany abym zwrócił szczególną uwagę na (łączenie obręczy) w tylnym kole. Moim zadaniem było sprawdzenie czy proces ten będzie nadal postępował czy jest to tylko cecha szczególna tej konkretnej obręczy - kosmetyczna i nieszkodliwa uster

SRAM na kilka lat zagrzebał projekt obrotowych manetek od którego tak naprawdę wziął się cały sukces firmy. Od dłuższego czasu na rowerach zawodniczych mniej lub bardziej oficjalnie pojawiały się manetki obrotowe i trzymaliśmy Was w napięciu. Dziś obwieszcza się powrót nowych, zupełnie zmodyfikowanych manetek.

Tri... co? Dla nas to też była nowość. Krótka chwila średnio wnikliwej lektury katalogu pozwoliła wychwycić, że fabryka firmująca brand Trigon ma za sobą dwie dekady doświadczeń w produkcji ram i osprzętu z włókna węglowego i ogromny zapas możliwości, wiedzy i technologii, pozwalających zrealizować niemal każdy projekt, który powstanie w głowie zamawiającego lub na jego desce kreślarskiej. Od niedawna postanowili wykorzystywać to także na własny rachunek.

Montaż Looków Keo Power można spokojnie zaliczyć do bardzo szybkich i prostych, choć wymagających uwagi i delikatności działań. W instalacji pomagają dostarczone w zestawie klucze - odpowiednio wygięty „imbus” 8 mm oraz płaski 18 mm. Producent zastrzega możliwość prawidłowego montażu wyłącznie w przypadku korb o grubości ramion 16 mm i mniejszych.

Rozpoczynamy test kół Ritcheya. Porządne i pięknie wykończone piasty bardzo lekko i gładko się obracają. Nasza waga wskazała bardzo dobry wynik dla tylnej i co najmniej dobry dla przedniej.

Obręcz Ryde Racing EDGE 7 SE nie jest spawana. Łączenie końcówek profilu następuje w wyniku wciśnięcia do środka obręczy rdzenia z idealnie dopasowanego profilu. Obręcz jest rozgrzewana więc zwiększa rozmiary, rdzeń chłodzony więc się kurczy. Po wciśnięciu i połączeniu, temperatury się

Prawdę mówiąc rzadko spada nam łańcuch, jednak na potrzeby 1x10, ze względu na brak przedniej przerzutki, postanowiliśmy dodatkowo zabezpieczyć się przed tym zjawiskiem. W testowym rowerze zastosowaliśmy prostą prowadnicę Boplight, składającą się z aluminiowej obejmy i dość minimalistycznej części otaczającej koronkę i „pilnującej” łańcucha, którą wykonano z tworzywa.

Siodło jest specyficznym elementem wyposażenia roweru. Jego dobór zajmuje czasem wiele tygodni i trudno jest jednogłośnie określić, które cechy wpływają na komfort jego użytkowania. Poszukujących odsyłamy do działu porad na naszej stronie www, a przyjrzymy się siodłu Ritchey, opisując jedynie suche parametry i subiektywne odczucia testera.

Zobaczcie galerię zdjęć dla odświeżonej grupy SLX, która w sprzedaży pojawi się w 2013 roku.

W nadchodzących miesiącach pojawi się nowa mechaniczna sztyca pioniera w rozwiązaniu regulowania wysokości siodła za pomocą manetki. Mechanizm blokujący będzie całkowicie mechaniczny i będzie pozwalał na bezstopniową regulację wysokości. Nowy mechanizm blokujący jest dwukierunkowy. Opuszczone siod

W ofercie na nadchodzący sezon znajduje się bardzo szeroka gama produktów. Jak można się było spodziewać, najlepiej rozwinięta jest seria aluminiowych komponentów, choć nie brakuje również karbonowych nowości.

Takiej wielobiegowej piasty jeszcze nie było. Jest „trójka” jest „siódemka” i „ósemka”, a nawet „jedenastka ale „piątki” jeszcze nie było. Nowa piasta ma zakres 206%. Dla porównania trójbiegowy Nexus ma rozstaw biegów 186%.

Ponad 300 km testu. Obręcze spisują się bardzo dobrze. Mają już za sobą wizytę w błotnisto-kamienistym terenie, długi trening na szosie, gwałtowne hamowanie i nagłe zakręty (na szczęście udało się sprawdzić w względnie suchych styczniowych warunkach, znaczenie miała przycze

SRAM szczyci się tym że aż sześć komponentów nowej grupy jest zaprojektowano na zera. Wprowadzono nową technologię pracy wodzika przedniej przerzutki rotującego w poziomie wraz z przekoszeniem łańcucha na skrajnych biegach. Kaseta ma być zmniejszoną wersją XX – wydrążoną ze stali w technologii X-DOME i z największą zębatką z alumin

Otrzymaliśmy sms od kolejnego testera obręczy Ryde. Wysłał je z treningu na Górę Świętej Anny. Wciąż zbieramy informacje, a pełny test przeczytanie na łamach papierowego bB już wkrótce.

Kilka spostrzeżeń przed założeniem. W teście biorą udział całe koła sygnowane przez Ryde, nie byliśmy się w stanie powstrzymać przed wtrętami dotyczącymi innych elementów czyli piast i zaplotu, ale pamiętajcie - to jest test obręczy, który opublikujemy w papierowym bikeBoardzie na wiosnę. Mimo to będziecie śledzić postępy w katowan

Coraz więcej producentów rowerów elektrycznych zmierza w kierunku całkowitej automatyzacji ich działania. Wydaje się, że upodabniają je do amerykańskich samochodów, w których jedynym istotnym zdaniem jest operowanie kierownicą i pedałem hamulca. Pozbycie się konieczności manualnej zmiany biegów w rowerach było tylko kwestią czasu. Nie d

Trzeciego stycznia Scott Sports obwieścił przejęcie jednego z najbardziej legendarnych brandów kolarstwa MTB. Syncros powstał w 1986 roku w Vancuver i koncentrował się na bardzo mocnych dopasowanych, do nurtu hardcore elementach takich jak słynny wspornik kierownicy Cattlehead i sztyca Cattleprod która raz na zawsze ustaliła jak ten element ma wyglądać w wersji Hi End. W 1990 założyciele, Peter Hamilton i Pippin Osborne, napytali sobie biedy i sprzedali brand swojemu największemu odbiorcy czyli GT. GT wywinęło kozła w 2001 i Syncros wpadł do czyśćca Pacyfic Cycles które przerabiało wszystko na pasztetówkę.

Nowy wspornik kierownicy Time został wykonany w całości z carbonu, łącznie z montowaną za pomocą czterech śrub płytką czołową. Korpus mostka wykonano w zarezerwowanej dla Time technologii RTM – włókno węglowe jest tkane w coś na kształt rękawa i umieszczane na woskowym szkielecie.

Szytka to niemal synonim szosowego ścigania. W MTB tego rodzaju ogumienie jednoznacznie kojarzy się z wyczynowym XC i drużynami zatrudniającymi mechanika między innymi po to, aby za pomocą najbardziej lepkiej i brudzącej substancji w tej części galaktyki (czyli kleju do szytek) połączyć oponodętkę z obręczą.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu