Nowy model pedałów Xpedo to odpowiedź na rosnące zainteresowanie systemami z pomiarem mocy. Korpus wykonany jest z aluminium i kompatybilny z systemem bloków Look Keo.

Kiedyś Tom siedział w swojej pracowni i spawał ramy, mostki i kierownice, tak jak mu podpowiadała logika. Wiele jego produktów było efektem osobistych doświadczeń.

Carbon opanował bike-biznes na wskroś. Chyba nie ma już elementu, którego nie wykonuje się z tego kosmicznego materiału: ramy, siodła, komponenty, dodatki i koła.

Takiego tytułu wielu oczekiwało od prawie sześciu lat, kiedy Shimano zaprezentowało elektryczną kontrolę napędu w Dura-Ace – zawodniczej grupie osprzętu do szosówek.

Najbardziej wyczekiwana przez zawodników grupa wreszcie się pojawiła.

Najbardziej wyczekiwana przez zawodników grupa wreszcie się pojawiła.

Tom Ritchey znalazł sposób na kilka modyfikacji kierownic szosowych. W 2014 r. dostępne będą dwie nowe, aluminiowe opcje.

Shimano zaprezentowało nową odsłonę szosowej grupy 105 (seria 5800).

Na podstawie komponentów napędu X01 SRAM przygotował nową bardzo specjalistyczną grupę przeznaczoną do DH. Bazuje na jedenastorzędowym łańcuchu, koronce z poszerzanymi zębami X Sync, oraz bębenku Driver XD pozwalającemu stosować tryb 10 z.

W sezonie 2014 Shimano wprowadza zupełnie nową grupę osprzętu. STEPS, bo tak nazywa się nowa grupa, to zintegrowany i przemyślany system napędu elektrycznego.

Ekskluzywna torba jeszcze nas nie ruszyła. Ale po odpięciu zamków i pierwszego dotknięcia carbonowych obręczy wiadomo, do jakiego grona aspiruje ten produkt.

Od ostatniej premiery Dura Ace’a minęły raptem 3 lata. Mimo, że wcześniej Shimano przez 2 dekady trzymało się 6-letniego cyklu zmian, menedżerowie z Osaki postanowili wcześniej popatrzeć do kryształowej kuli.

Kiedyś jedynym argumentem, żeby zrezygnować z osprzętu Shimano, który działał idealnie, była genialna manetka obrotowa - GripShift. Stare 300, 500 i wreszcie kultowy X-ray (bo przeźroczysty) były szczytem marzeń.

Przez chwilę dział archeologii został trochę przysypany, głównie na skutek - co tu kryć - mojego wrodzonego i stale postępującego lenistwa. Ale nie ma tego złego, ponieważ w tym właśnie czasie filia wykopaliskowa z Bydgoszczy (pozdrowienia dla Yvesa) dostarczyła jak-że cenne okazy - archiwalne wydruki Workshopów z lat 1994 i 1995, co - rzecz jasna - rzuciło nowe światło na przyszłość rubryki.

Niemiecka marka specjalizująca się w produkcji ultra lekkich kół, postanowiła jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoją ofertę.

Zee nie ma nic wspólnego z grupą Hone. Zee ma wiele wspólnego z nowym Saintem. Nowa grupa ma precyzyjnie określone przeznaczenie i grupę docelową. Zee ma być tańszym odpowiednikiem Sainta i czerpie z jego technologicznych rozwiązań pełnymi garściami.

Legenda nieustannie ewoluująca od 40 lat! Idealne połączenie lekkości, sztywności i osiągów tworzy nowy standard w profesjonalnym kolarstwie. Całe doświadczenie inżynierskie Shimano połączone z najnowszą technologią pozwoliło osiągnąć Dura-Ace 9070 Di2 nowy poziom.

Rozbudzone przez atletów sponsorowanych przez SRAM zainteresowanie grupą XX1 musiało doprowadzić do sytuacji uwolnienia grupy o zbliżonych parametrach technicznych i niższej cenie. Przeciekami o nowej grupie szczujemy was od jesieni ubiegłego roku jednak dopiero teraz udostępniono oficjalne dane techniczne nowej wersji napędu 1x11 za... trochę mniejsze pieniądze.

Dirty Dan zaprowadził w 2011 r. Dany’ego Harta do tęczowej koszulki. Chyba nikomu nie musimy przypominać jego przejazdu z Champery?

To całkowicie nowa opona Schwalbe do wyścigów XC w suchych warunkach, która waży mniej niż Racing Ralph i toczy się lżej niż wściekły Fred. Burzowy Burt ma być najszybszą oponą MTB Schwalbe w dotychczasowej historii marki i jednocześnie zapełnić lukę między ultralekkim, wąsko wyspecjalizowanym Furious Fredem a „maratońskim” Ralphem. Ważyć ma od 370 gramów dla 26”, poprzez 385 gramów dla 650b i 410 gramów dla 29”).

Oprócz X.0 Trail, wieńczącego kolekcję, pozostałe ścieżkowe hamulce Avid miały dotychczas po dwa tłoczki. Ciekawą wiadomością jest to, że technologia czterotłoczkowa będzie w przyszłym sezonie włączona do modeli X.9 Trail i X.7 Trail i cała linia Trail będzie jednorodna technologicznie.

Shimano przedstawiło oficjalnie linkową wersję 11 rzędowej Ultegry 6800. Ta popularna grupa wśród pasjonatów i ambitnych amatorów w kolejnych odmłodzonym wcieleniu odziedziczyła po raz kolejny cechy znane z najwyższej Dura Ace 9000, które wyniosły kontrolę i działanie grupy na jeszcze wyższy poziom. Mówimy tu głównie o 11 rzędowym, znacznie bardziej sportowym napędzie, podniesionej jakości działania napędu i kolejnym wzroście skuteczności hamulców.

Gratka dla kolekcjonerów i fanów „limitowanych edycji”. Po trwającej 30 lat przerwie Campagnolo zdecydowało się wypuścić kolejną limitowaną edycję grupy Super Record, tym razem z okazji 80. rocznicy powstania marki.

SRAM nadrobił zaległości i pokazał nowe grupy Red i Force. Obie mają 11 rz. kasety i jest to jedna z najbardziej eksponowanych nowości. Jednak prawdziwe hity kryją się w nowej wersji Red’a.

Koła aero pojawiły się w kolarstwie szosowym w latach osiemdziesiątych, ale dopiero teraz stają się standardem. Jeszcze kilka lat temu nawet profesjonaliści używali wysokoprofilowych kół tylko podczas etapów indywidualnej jazdy na czas lub na płaskie wyścigi szosowe.

Ponieważ coraz więcej rowerów ma ukryte nie tylko pancerze ale i przewody hamulcowe Shimano wprowadza zestaw dla hamulców SLX, XT, XTR do szybkiego i łatwego wprowadzania przewodów w ramy. Bez względu na to czy rama posiada wewnętrzne kanały na przewody, czy są w niej tylko otwory J Kit ułatwia to arcytrudne zadanie.

Nowy T-Deore jest dla tych, którzy oczekują funkcjonalności, precyzji działania, komfortu użytkowania, a także powiewu luksusu. Napęd oparto o dwuczęściowe zestawy korbowe o nowym wyglądzie, pozbawionym charakterystycznego dla MTB otworu.

Nowa grupa Claris nie jest wcale taka nowa. To sprawdzone komponenty z grupy 2300, które doczekały się sensownego spozycjonowania, a następnie poddano je niezwykle udanemu faceliftingowi. Clarise przeznaczono dla delikatnych szosowców, a może i wręcz do komfortowego, np. kobiecego użytku. W typoszeregu znalazła się poniżej znanej Sory.

Firma wprowadza do produkcji technologię Tubeless Ready. Dzięki zastosowaniu uszczelniacza opony można w prosty sposób przekształcić w system bezdętkowy przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy.

Do grup SLX oraz XT zaproponowano łańcuchy HG95 oraz HG75 wykonane z wykorzystaniem nowej technologii wykończenia powierzchni. Oba łańcuchy oczywiście są kierunkowe i kompatybilne z Dyna Sys.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920