W kolekcji na sezon 2014, Kross całkowicie przeprojektował aluminiowe ramy sportowe, zmieniając profile newralgicznych punktów i jednocześnie powiększając punkty styku poszczególnych łączeń. Dotyczy to modeli Level A7, A8, B6, B7, R8. Kross skoncentrował swoją uwagę na tych właśnie modelach ze względu na ich użytkowników, którzy stanowią ważną grupę odbiorców.

Przemierzam kolejne kilometry pomiędzy pięknie kwitnącymi żółtymi polami rzepaku. Moją głowę zaprząta myśl, że do testu trafił rower idealny na długie przeloty asfaltowo-szutrowe, ale czy w dobie twentyninerów gatunek cross (nie marka Kross!) ma szanse na przetrwanie?

Podobno drożdżowy chleb, jakim zajadamy się obecnie. powstał przez zaniedbanie piekarza, który nie dość dobrze wyczyścił dzieżę do wyrabiania ciasta. Podobno wino też zrodziło się z zapominalstwa. U podstaw tego testu także legła pomyłka. Ale ponieważ nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, mieliśmy niepowtarzalną okazję, ażeby przyjrzeć się ewolucji pierwszego fulla XC z kolekcji Krossa.

test porównawczy najtańszych w kolekcjach szosówek na carbonowej ramie

Kross odważnie wkracza w segment rowerów na 29 calowych kołach. Wiadomo, że w kolekcji będzie 7 modeli „tłentynajnerów” w tym dwa topowe (B+ i B9) z ramami wykonanymi z carbonu. Pierwszy z nich ma być wyścigowa rakietą, wyposażoną w pełną grupę XTR, SID-a XX World Cup oraz komponenty Easton a dodatkowo otrzyma nieco agresywniejszą od niższych modeli geometrię.

Nie muszę silić się na małe streszczenie historii tej marki. Kross jest już znany nie tylko wśród drugoklasistów. KRT, czyli Kross Racing Team jest widoczny na maratonach i wszyscy wiedzą, że rowery jego zawodników to nie atrapy. Co więcej - można je kupić. Czy 18 000 za rower to dużo? Podobno kupując Harleya płaci się tylko za emocje, jakich dostarcza, sam motor jest gratis. Postanowiliśmy dowiedzieć się, ile płaci się za emocje, jakich dostarcza Kross Level A+, a co dostaje się za darmo.

Nadzwyczaj intensywne opady śniegu, inicjujące tegoroczną zimę, ostudziły motywację wykonania treningu na zewnątrz, ale pozwoliły za to bliżej poznać się z Level 9. Matowy lakier... bardzo jest efektowny na czysto. Ale trzeba być pedantem. Rama w szarej tonacji z daleka jest tylko prosta i elegancka. Ale skupiając wzrok odbiorca może docenić prawdziwy kunszt producenta.

Chęć stworzenia prawdziwie polskiej, zawodniczej maszyny wymagała stworzenia zaplecza i poligonu badawczego. Od kilku lat jest nim Kross Racing Team - jeden z dominujących na scenie MTB zespołów w kraju. Bogdan Czarnota, Radosław Rękawek i Mateusz Zoń od lat regularnie wygrywają najtrudniejsze maratony i wyścigi etapowe w Polsce.

Nie raz zdarzyło mi się jeździć na rowerach pochodzących z nowych kolekcji niedostępnych jeszcze w sprzedaży. Były to jednak maszyny gotowe do naklejenia metki. Tym razem w moje ręce wpadł prototyp i to nie byle jaki, bo polski. Ponieważ nie jest to jeszcze gotowa wersja produkcyjna to o dodatkowe wskazówki pytaliśmy szefa marketingu firmy Kross Arkadiusza Trzcińskiego.

Przedstawiamy nową linię rowerów dirt’owych marki Kross. Rodzina składa się z trzech modeli Rebel, Spade Pro i Spade na kołach 26”. Zostały one zbudowane we współpracy z zawodnikami polskiej sceny dirtowej: Adamem Glosowic, Marcinem Rotem i Mateuszem Tylińskim.

Na zeszłorocznych targach w Kielcach dowiedzieliśmy się o bardzo zaawansowanych pracach nad nowym autorskim systemem amortyzacji.

Pierwszy raz ten model wpadł w moje ręce w połowie 2008 roku. Zostałem szczęśliwie wylosowany w teletomboli po maratonie rowerowym. Rower sprzedałem, jednak identyczna rama posłużyła mi za szkielet mojej zimówki. Widząc jak dynamicznie rozwija się Kross i jak poszerza swoją ofertę, byłem bardzo ciekaw, jak zmienił się model na 2009 rok. Wy też? To przeczytajcie test.

„Witam. Noszę się z zamiarem zakupu nowego roweru. Piszę do Was, bo sam nie znam się na tym zbyt dobrze. Z uwagi na mój styl jazdy, chodzi mi o rower enduro/AM. W grę wchodzą rowery do ok. 5000 zł”. Spełniamy prośbę Piotra i prezentujemy aż dwa fulle do enduro, jednak każdy o różnym charakterze.

W 2005 roku uznaliśmy, że najbardziej trendowa mutacja MTB to całkowicie sztywny singiel na stalowej ramie i kołach 29”. W 2008 roku przasnyski Kross będzie miał taki w swojej ofercie. Nawet pedały będzie miał takie, jakie najbardziej lubimy. Fajnie, że w Przasnyszu czytają bikeBoard ;).

Mówi się o nowych Krosach, i dobrze i źle. Czytałem w internecie jakiś test A6, ale nawet go nie zważyli (...) Wojtek Krzywański, Wa - Wa (...) z płyty dowiedziałem się że Krossy drożeją. Co myślicie o Krossach? Czy warto wyłożyć te 4000 zł na A8? Michał Krywus (...) Przetestujcież wreszcie jakiegoś Krossa! (...) Masa Często się dopytywaliście o nowe Levele. Zatem bez pytania postanowiliśmy rzucić się od razu na głęboką wodę i przetestować najwyższy model XC rodem z Przasnysza. Słuchaj, będzie o A8!


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB