Pozycja, jaką się przyjmuje na tym rowerze, nie jest przesadnie wymagająca. Earth jest także bardzo neutralny, w skręcie doskonale równoważy konieczność przechyłu ze zmianą kąta skręcenia kierownicy. Szczególnie uwidacznia się to w sekcjach kilku następujących po sobie zakrętów.

Zdobył już Puchar Świata i wygrał złoty medal Mistrzostw Europy w Glasgow, jednak ostatecznym wyzwaniem dla najnowszego roweru KROSSA z pełnym zawieszeniem będą organizowane w najbliższy weekend Mistrzostwa Świata w kolarstwie górskim w szwajcarskim Lenzerheide. Jolanda Neff z drużyny Kross Racing Team ma nadzieję obronić tam tytuł mistrzyni, który zdobyła w zeszłym roku w Cairns na rowerze KROSS Level TE. Teraz KROSS Earth, najnowsza lekka maszyna wyścigowa z efektywnym jednozawiasowym systemem amortyzacji, znacznie zwiększy jej szanse na triumf.

Kross Level 13.0 (bB#4/2018) zachwycił nas świetnymi właściwościami jezdnymi oraz ramą skrojoną jak garnitur od najlepszych projektantów. Teraz testujemy nie tylko najtańszy w kolekcji Krossa, ale także jeden z najtańszych na rynku hardtaili XC z carbonową ramą.

Robert Piekara, polski najbardziej utytułowany rider enduro, odpowiada na wezwanie. Wsiada na swój nowy rower górski MOON 3.0, by udać się nocą na polowanie do lasu w Bielsku-Białej. Jak kiedyś powiedział mędrzec, księżycowe światło przyciąga tylko najlepszych riderów!

Dziś wielki dzień, związany z oficjalną premierą nowego roweru KROSSA. Model Earth, rower górski z pełnym zawieszeniem, zadebiutuje na trasie w niedzielę, 29 kwietnia, podczas międzynarodowych zawodów MTB Bundesligi w Heubach.

Wsiadając na Krossa od razu wiadomo do czego służy ten rower. Pozycja jest tak niska, że bodajże pierwszy raz w życiu miałem ochotę wstawić podkładkę pod mostek w wyścigowym rowerze 29”. Jednak rower jest krótki, przez co sylwetka robi się zwarta, więc w sumie nachylenie pleców nie jest aż tak radykalne. To sprawia, że rower jest efektywny.

Największy polski producent rowerowy prezentuje kolejną odsłonę swojego modelu enduro. Dzięki nowej ramie i kilku istotnym modyfikacjom rider może czuć się jeszcze pewniej na siodełku oraz jeździć bardziej agresywnie.

To najwyższa i najlepiej wyposażona szosówka oparta na aluminiowej ramie w kolekcji polskiego producenta. Znacząco różni się od węglowych modeli, choć wszystkie opatrzono wspólną nazwą. Za Vento 4.0 zapłacimy 2000 zł mniej niż za najtańszą carbonową szosówkę Krossa. Różnice geometryczne są jednak dużo ważniejsze.

Wycieczka ze Świeradowa do Hubertki. Dziennikarze i blogosfera szykują ciężkozbrojne fulle, a sympatyczne Czeszki z jakiegoś portalu to nawet Moony na Hans Dampfach. Chwilę się zastanawiam i odważnie wyfasowuję Levela TE!

Ich przebojowy wygląd został dopasowany do charakteru zawodników. Ramy rowerowe mają też nowe, nadające dynamizmu malowanie i hasła, będącym sportowym credo każdego z członków drużyny. Teraz każdy rower ma swoją duszę!

Rowery enduro o dużym skoku święcą triumfy popularności, a zainteresowanie ścieżkowcami mniejszego kalibru jest znikome – są w tle. Obserwując poziom umiejętności często niepasujący do możliwości sprzętu, zastanawiamy się dlaczego ludzie kupują rowery na wyrost. Postanowiliśmy sprawdzić, gdzie tkwi haczyk, porównując te dwa typy maszyn i wyłonić profile rowerzystów pasujących do nich najlepiej.

ZAŁOŻENIE BYŁO PROSTE. WZIĄĆ ZWYKŁEGO SOILA 2.0 – CZYLI WSZECHSTRONNEGO ŚCIEŻKOWCA O SKOKU 130 MM – I NIECO GO NASTERYDOWAĆ.

To jak na razie najważniejszy rower w historii Polski. Był klasykiem jeszcze zanim trafił do sklepów. I choćby z tego powodu powinien znaleźć się w każdej szanującej się kolekcji rowerów, bez oglądania się na zastosowane technologie czy walory trakcyjne.

Zobaczcie co o rowerze, na którym podczas Igrzysk w Rio wystartuje Maja Włoszczowska powiedział Szef Marketingu Kross Arek Trzciński.

Nowa kolekcja Kross na sezon 2017 to przede wszystkim idealnie dopracowane techniczne modele w odważnej, energetycznej stylistyce. Polski producent stawia na nowoczesny design w połączeniu z komponentami uznanych marek takich jak Sram czy Shimano.

Olimpiada zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji marka Kross przygotowała limitowaną edycję modelu Level B8, która wyróżnia się designem oraz komponentami. Rama wygląda nowocześnie, kolorowe wstawki przywodzą na myśl brazylijskie klimaty.

Gdyby można było przeanalizować DNA nowego Krossa Soila, można byłoby znaleźć w nim kawał historii gatunku zwanego rowerem górskim. Prawdopodobnie jednym z ciekawszych odkryć byłoby potwierdzenie tezy, że naturalnym procesem ewolucyjnym jest również wychodzenie ze ślepych uliczek, które prowadzą donikąd.

Trasy rowerowe wciąż się zmieniają. Między innymi dlatego wśród rowerów górskich coraz większą popularnością cieszą się przebojowe sztywniaki. Zaliczamy do nich wszelkiej maści ścieżkowce, plusy i fatbiki. Kross także postanowił uzupełnić swoją kolekcję o rowery tego typu. Dust jest najbardziej agresywnym z nich.

Kross Soil to najnowszy projekt w kolekcji Kross, jeden z bardziej zaawansowanych w ponad 25 letniej historii marki. Soil wyznacza i nadaje kierunek rozwoju designu dla kolejnych modeli. Jest to konsekwencją dążenia firmy do uspójnienia całej kolekcji i przemycania w każdym modelu "DNA KROSS".

Marketingowa ofensywa polskiej firmy rowerowej jest niezwykle zamaszysta. Kross bez pardonu rozpycha się łokciami wśród najbardziej prestiżowych marek.

Ładna linia roweru z delikatnymi zaokrągleniami górnej rury robi bardzo dobre wrażenie. My sprawdziliśmy, jak spisuje się druga w hierarchii szosówka Krossa.

Postanowiłem połączyć test roweru z testem debiutującej szwajcarskiej etapówki. Wyobrażałem sobie, że wszyscy w trójkę – ja, Kross Moon Z3 i Swiss Epic jesteśmy dla siebie stworzeni. Hm... Ale nie uprzedzajmy faktów!

Carbonowy, zawodniczy hardtail na dużych kołach i z napędem 1x11 to było to, czego potrzebowałem, żeby zwalczyć ponury nastrój spowodowany zmianą czasu na zimowy. Bliskość święta narodowego zaś powodowała, że czułem się dumny z bycia Polakiem. Polakiem, jadącym na wypasionym, polskim rowerze.

A więc wyrok zapadł. „Carbonowych Leveli A już nie będzie” - powiedział nam ze smutkiem Jakub Sadowski, Specjalista ds. Marketingu i PR w Kross.

W kolekcji 2015, KROSS będzie mieć w swojej ofercie 6 rowerów Enduro. Trzy z nich to bardzo dobrze przyjęte w zeszłym sezonie rowery Moon V (V1, V2, V3), trzy pozostałe to nowe modele na kołach 27,5” – seria Moon Z.

W jesiennym teście V2 wspominaliśmy o wielkim wyczekiwaniu na pojawienie się tego roweru. Dzięki temu wiemy dziś, co czuli przebierający nogami klienci wypatrując dostawy Moonów do sklepów.

W lipcowym bikeBoardzie przeczytacie jak na tle Cube Sting'a 120, Gianta Trance X 29ER 2 i Kellysa Swag 30 wypadła endurówka Moon V1.

W ubiegłym sezonie (#bB 8/2013) opisywaliśmy Krossa z serii R z węglową ramą. Była to wtedy przedsezonowa nowinka, która pozostawiła u nas miłe wspomnienia. Ale nie samym carbonem żyje człowiek. Tym razem testujemy R8, czyli najlepiej wyposażoną aluminiową wersję roweru na kołach 27,5”. Różnica nie polega jednak tylko na zastosowaniu lekkiego „kruszcu”.

Polska jazda ma swoją specyfikę. Mamy szczególne trasy i upodobania. Żeby im sprostać, Kross projektuje swoje rowery w Polsce, Polacy decydują o doborze osprzętu, a przed wprowadzeniem na rynek cierpliwie szlifuje się go błotem polskich tras. Także tym zajmują się polscy eksperci. Kontynuacją takiej filozofii doskonalenia produktu jest seria B, którą na beskidzkich szlakach poznawaliśmy dzięki prawie topowemu B11.

Do zadowalających wyników wiedzie długa i ciężka droga, lecz są takie rowery, na których można sobie ją troszeczkę skrócić. Kross B9 bezapelacyjnie do nich należy.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920