Lector był moim wymarzonym rowerem na sezon 2016. Z różnych przyczyn nie udało mi się go kupić, ale ciekawość tej maszyny nie minęła, a wręcz nasiliła się kiedy stanąłem obok. Zwłaszcza, że trafiła się okazja wypróbowania najdroższej wersji – World Cup.

Ścieżkowy hardtail to nowość w kolekcji niemieckiego producenta, wpisujący się w trend, którego rozwój możemy obserwować na przestrzeni ostatniego roku. Trek Stache, NS Bikes Eccentric (oba testy możecie przeczytać w bB#7/2014) czy Mondraker Vantage to przykłady rowerów, które zapoczątkowały renesans all-mountainowych hardtaili.

W 2003 r. Ghost powołał do swojego zespołu gwiazdę niemieckiej sceny zjazdowej, Marcusa Klausmana. Nieprzypadkowo dwa lata później zaprezentował też swoją pierwszą serię rowerów enduro. Wprawdzie Klausmann jeżdżący do dziś w zespole Ghost tłucze znacznie większe maszyny, to czterozawiasowe zawieszenie testowanej Caguy zorganizowane jest wokół tych samych założeń.

W segmencie all-mountain jest coraz ciekawiej. Większe koła i większy skok to standard, teraz naj­wyraźniej pora na ultralekkie ramy wsparte próbami unowocześnienia znanych systemów zawieszenia.

W czasie Eurobike rower ten przyciągał wzrok wszystkich zwiedzających. urzekał zwłaszcza kolor. Testowana wersja z numerkiem 2990 to najwyższa wersja wyposażeniowa modelu AMR 29. Pełny XTR wraz z hamulcami, czy Fox z Kashimą świadczą o tym, że osprzęt został dobrany bezkompromisowo.

Trzecie dziesięciolecie działalności Ghost rozpoczął prezentując na targach jeden z najciekawiej wyglądających all-mountainów. Rama o przekrojach kryształu kryje w swoim wnętrzu tajemnice systemu zawieszenia i na tle reszty kolekcji rzuca się w oczy jak Lamborghini Countach.

Jazda na rowerze przestaje kojarzyć się tylko z przymusem oszczędzania i obciachem. Coraz częściej słyszymy o korporacyjnych dniach rowerowych i może niedługo nie tylko szarzy pracownicy, ale też kadra kierownicza przekona się do tej formy dojeżdżania do pracy.

Uwielbiam bujać się po szlakach. Wiecie: miękkie i czułe zawieszenie, płynne pokonywane ścieżki, bez dużych dropów i agresji w jeździe, jednym słowem „flow”. Ale to nie pasuje do tego roweru.

Swoje dwudzieste urodziny Ghost świętuje kilkoma mocnymi akcentami. Kolekcja 2013 rozrosła się do ponad 160 modeli. Duży wzrost nastąpił przede wszystkim w dwudziestkachdziewiątkach. Do znanych z tego roku aluminiowych modeli HTX Actinum doszły 3 nowe HTX Lector na ramie carbonowej.

Ghost zaprezentował nowy rower do jazdy enduro. Zbudowany jest na tej samej ramie co model AMR Plus. Cagua ma jednak o 15 mm dłuższy skok (170 mm) dzięki zastosowaniu tłumika Rock Shox Monarch Plus. Wysoką sztywność całej konstrukcji powinna gwarantować także zmieniona, 1,5-calowa główka ramy i nowy widelec Fox 36 Talas (130-170 mm). Do budo

Na sezon 2010 ramy modeli z serii AMR zostały bardzo gruntownie przebudowane. Zmianie uległo praktycznie wszystko z wyjątkiem... skoku. Ghost nie wykorzystał okazji do jego powiększenia uznając, że 120 mm to akurat tyle, ile potrzeba do fajnej jazdy po górach. Do budowy użyto podwójnie cieniowanych profili z nowego stopu 7AC T6, który zastąpił standardowe 7005.

Co liczy się najbardziej dla kobiety w rowerze? Wygodna pozycja, miękkie i szerokie siodełko, dobrze działające przerzutki i niezawodne hamulce czy wygląd?. Dla każdej co innego, wybór zależy od osobistych preferencji. Jedne czują ducha rywalizacji, mają sportowe zacięcie i lubią mocno się zmęczyć, a inne wolą spokojniejszą jazdę rekreacyjną. Łączy je jedno: wszystkie robią to dla przyjemności.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920