Myśl techniczna naszych południowych sąsiadów zaskakiwała już naszych dziadków i ojców. Tatra, Skoda, Java... W dziedzinie jednośladów napędzanych pedałami Dema pisze nowe rozdziały i podąża za światowymi trendami.

Topowa wyścigówka od słowackiego producenta wpadła w nasze ręce tuż przed Iron Dragonem dlatego postanowiliśmy przetestować ją w warunkach bojowych, a że nie samymi wyścigami człowiek żyje odbyła też z nami dłuższą endurance’ową wyprawę.

Rowerowa marka DEMA została wyróżniona nagrodą Superbrands Award i w ten sposób znalazła swoje miejsce pomiędzy najsilniejszymi markami na rynku słowackim.

To drugi w hierarchii producenta hardtail oparty na aluminiowej ramie i kołach 27,5”. Jeśli wziąć pod uwagę również modele z carbonowymi ramami, umiejscawia się idealnie po środku oferty.

Aluminiowy hardail za około 4,5 tys zł to jak elita men na średnim dystansie - najbardziej wyrównany poziom i największe chęci na zwycięstwo. W tym zakresie cenowym można wymagać specjalistycznego roweru z silną osobowością dostosowaną do rozmaitych potrzeb odbiorców.

Są gusta i guściki. I o nich z zasady się nie dyskutuje. My jednak postanowiłyśmy złamać to święte przykazanie i przetestować sześć kobiecych maszyn a potem trochę o nich podyskutować.

Włoski klimat mi służy, zwłaszcza, że z tym miastem na północy Włoch mam związane dobre wspomnienia z wakacji. Dema to jednak nie marka włoska, ale debiutująca na polskim rynku firma ze Słowacji.

Segment twentyninerów poszerza się z roku na rok i obejmuje już w zasadzie wszystkie przedziały cenowe. Cieszy nas to niezmiernie. Pojawiają się też nowe marki, które w tym segmencie szukają dla siebie miejsca.

Ośmieleni poprzednimi testami postanowiliśmy nie przejmować się wielkością koła i ustawić w jednym szeregu pięć rowerów, z których jeden to 29-calowiec. W teście wzięły udział rowery, którymi wybralibyśmy się na maraton i żaden by nas w jego trakcie nie zawiódł.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920