Zawodnicy startujący w EWS porzucili koła 27,5” i przesiedli się na 29” stąd rozwój właśnie takiej platformy z większym skokiem.

Agree to u Cube’a szosowa klasa średnia – plasuje się wyżej niż nowa linia Attain, ale nie jest tak radykalny jak w pełni wyczynowe Liteningi.

Kupujemy oczami, a ten rower kusi i wabi. Jeśli turystyka przyprawiona ściganiem to twoja rzecz, przeczytaj ten test, bo może okazać się, że oprócz kapitalnego wyglądu zachwycą cię też inne cechy tego roweru.

Kiedy testowany model pojawił się w naszej redakcji, dwie rzeczy rzuciły się nam od razu w oczy: RS-1 – widelec budzący sporo emocji, dla jednych obiekt marzeń, dla innych tylko kaprys wielkiej firmy a także coś jeszcze bardziej niespodziewanego: metka z ceną, zaczynającą się od cyfry dziewięć.

Premiera nowego ścigacza Cube Elite C68 29 zapowiada się imponująco. Carbonowa rama wykonana z wysokomodułowego włókna C68 o specjalnym układzie ma być odchudzona do granic możliwości.

Pierwsze wrażenie nie powinno mieć dużego znaczenia w relacji tester bikeBoardu – testowany sprzęt. Ja lubię jednak zapamiętywać te pierwsze momenty – najczęściej w trakcie wyprowadzania roweru i pakowania go na bagażnik auta.

Cube, po carbonowym Stereo, który gościł niedawno w naszej redakcji, wypuszcza na rynek tańsze - aluminiowe wersje, które pod nazwą Fritzz w różnych specyfikacjach, lecz z prawie identyczną do wspomnianego Stereo geometrią pragną opanować rynek.

Test rozpocząłem od jakże efektownego salta w przód z półobrotem. Na zawodach w skokach do wody miałbym szansę na podium, tyle że ja lądowałem na betonie, ale nie martwcie się, rower cały, przystanek także, a test też udało się przeprowadzić.

Jeszcze kilka lat temu mówiąc „sztywniak do XC” przed oczami wizualizowaliśmy sobie wylajtowany rower obuty w wąskie oponki, równie wąską kierownicę z rogami, ultralekkie komponenty, a na siodle siedział wycieniowany kolarz w „lajkrze”.

Najpierw ustaliliśmy zakres cenowy. Chodziło nam o carbonowe ścigacze do bardzo poważnych zastosowań zawodniczych. Wyeliminowaliśmy rowery nieprzyzwoicie drogie i sformowaliśmy zakres cenowy.Po raz pierwszy historii zdecydowaliśmy się na bezpośrednie porównanie rowerów na dużym i małym kole.

Wertując katalog Cube natknęliśmy się na ciekawostkę. Dwa rowery są bardzo podobne w specyfikacji i mają niezwykle podobne parametry geometryczne. Przez myśl nie przyszło nam, że różnice będą wyczuwalne od pierwszego ruchu kierownicą. To kolejny dowód na to, że same dane katalogowe rowerów nie mogą decydować o wyborze roweru.

Jeszcze zanim przykręci się do niego pedały wygląda, jakby pędził. Wszystkie detale, nawet anodowany na zielono hak przerzutki, stworzono specjalnie dla tego właśnie modelu.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920