Każdy, kto miał okazję pompować opony w rozmiarze np. 2.3 minipompką, szybko tęsknił do wydajności pompki stacjonarnej. Trudno jednak na górską eskapadę zabierać 2-kilogramowego „panzerfausta”.

Znany producent plecaków rowerowych zaprezentowała dwa nowe modele. Ich głównym atutem ma być ciekawa kolorystyka i funkcjonalność. Assent to plecak, który umożliwia zabranie podstawowych narzędzi i ubrań na kilkugodzinną wycieczkę.

Planując dłyższą wyprawę na rowerze full-suspension często pojawia się problem ograniczonej przestrzeni bagażowej. Postanowiłem przetestować bagażnik mocowany na sztycę wraz z dedykowaną sakwą.

Podczas gorącego lata szczególnie ważne jest dbanie o higienę organizmu i niedopuszczanie do jego przegrzania. Przede wszystkim trzeba dużo pić, a poza tym każdy sposób na ochłodę jest dobry.

Kiedyś miałem wojskową wersję M.U.L.E. Była ekstra, zielony kamuflaż krył mnie przed oczyma parkowców, a supermocna cordura była nie do zdarcia. Ale nie ma rzeczy wiecznych, nie podarł się, ale ktoś się nie bał i... mi go ukradł.

Klasyczny I nierzucający się w oczy. Ekologiczny, ale nie zielony. Mocny jak czołg i tylko trochę mniejszy.

Latamy coraz częściej. Rowerowe wakacje czy też zorganizowane obozy treningowe w ciepłych krajach to dziś chleb powszedni. Ciągle stoimy przed tym samym dylematem: W co spakować nasze dwa koła?

Czy ultralekki produkt stworzony w Mekce kolarstwa górskiego USA, sprawdził się także w naszych warunkach? Niespełna 2 lata po premierze mieliśmy okazję dostatecznie poznać ich właściwości.

Czołówka, mimo iż dedykowana do trekkingu i alpinizmu, już na pierwszy rzut oka zaintryguje także rowerzystów.

Do nich zmieszczą się wszystkie niezbędne rzeczy na wielką wyprawę.

Jeżeli szukacie pompki wysokiej jakości, która będzie mobilna i uniwersalna to koniecznie przeczytajcie ten test.

Dla wszystkich wygląd Naszej maszyny jest ważny. Zabrudzenia i błoto nie najlepiej wpływają na działanie napędu, dlatego też przetestowaliśmy żel do czyszczenia rowerów firmy Dr. O.K. Wack Chemie.

Widząc kolarza z bidonem na biurku lub przy łóżku pewnie stwierdzicie: „zboczenie zawodowe”. Otóż nie, jeśli to Camelbak Podium! Według Camelbaka seria Podium, to... „bidony wymyślone na nowo”.

Chwyty kierownicy (z ang. grip), to jeden z najmniej rzucających się w oczy komponentów roweru. A to przecież, po pedałach i siodełku, nasz trzeci punkt styku z rowerem. Wcale nie mniej ważny! Od doboru chwytów zależy i bezpieczeństwo, i komfort. Gripy muszą przede wszystkim zapewnić pewne trzymanie kierownicy. Ale równie ważne jest tłumienie drgań, na które narażone są nasze dłonie. Wielogodzinna jazda terenowa może stać się nieziemską rozkoszą lub koszmarem. Warto dobrze je dobrać.

Lojalnie ostrzegam: to nie jest sprzęt rowerowy! Piszemy o nim tylko dlatego, że świetnie spisał się w trakcie rowerowych wypraw... samolotem.

Kiedy po raz pierwszy zaczęliśmy pisać o hermetycznych skrzynkachbiegów do rowerów, były to rozwiązania koszmarnie drogie i produkowane wyłącznie po to, żeby dobrze wyglądać na stoiskach targowych. Ale świat pędzi do przodu i dziś można u nas nabyć drogą kupna ramę, a w zasadzie praktycznie kompletny rower.

Po co komu dmuchane błotniki? Zastanawialiśmy się nad tym na tyle długo, że postanowiliśmy je sprawdzić w warunkach bojowych. Sprawdź czy nie odlecieliśmy.

Jeśli do tej pory, wiedziony dozgonnym przywiązaniem, nieodwzajemnioną miłością lub po prostu finansowym wyrachowaniem, nie pozbyłeś się swoich wysłużonych mechanicznych hamulców tarczowych, to z pewnością powinieneś baczniej przyjrzeć się niepozornie wyglądającemu zestawowi Full Metal Jacket Avida.

Dla niektórych są niepotrzebnym ciężarem, brzydkim dodatkiem, dla innych elementem wyposażenia, bez którego nie wyobrażają sobie roweru. Brutalna prawda jest taka, że jesienią lepiej mieć błotniki niż mokrą, zimną d… Przed zakupem trzeba tylko dobrze zastanowić się, w jakich warunkach będą używane. Od tego zależy kształt, wielkość i mocowanie.

1,2 litra to sporo jak na torebkę podsiodłową, dlatego z chęcią przetestowaliśmy ją dla Was. Sprawdźcie jak taka torebka spisała się pod naszymi siodełkami.

Po długich zapowiedziach ze strony producenta w bieżącym roku pojawił się nowy model - Extrawheel Voyager. Konstrukcja Voyagera jest bardzo podobna do jego poprzedniczki i składa się z aluminiowego stelażu oraz koła o rozmiarze 26 lub 28”

Zapominasz ciągle swoje lampki do roweru? Nie chcesz zanieczyszczać środowiska kolejnym kompletem baterii? Nie lubisz kabli od dynama? Jest rozwiązanie takich problemów. Lampki rowerowe Reelights mocowane są na stałe do roweru, nie trzeba ich włączać, nie potrzebują zewnętrznego zasilania i całkiem nieźle świecą.

Pośród szerokiego spektrum aparatów kompaktowych i rozmaitych rozwiązań w nich stosowanych, seria Exilim wyróżnia się zupełnie nowatorską filozofią. Konstruktorzy stworzyli fotograficzne Uzi - szybkostrzelną i zgrabną maszynę, która umożliwia wykonywanie zdjęć z prędkością 30 klatek na sekundę!

Porte Carte jest sztywnym mapnikiem montowanym na kierownicy roweru. Wyposażono go w ciekawy system mocowania, który składa się z aluminiowego stelaża z trzema nogami zakończonych plastikowymi „łapkami” wciskanymi na kierownicę oraz mostek.

Przedmiotem tego testu jest pompka kierowana głównie do maratończyków i zawodników startujących w XC. Czyli dla tych, dla których liczą się ułamki sekund.

W porównaniu do starszych modeli Sigmy, Onyx stracił wreszcie plastikową zgrzebność, dzięki czemu z powodzeniem może zastępować zwykły zegarek. Posiada też wiele, niedostępnych dotychczas w pulsometrach tej marki, funkcji. Jakich? Dowiecie się czytając test.

Jeśli jesteś zatwardziałym góralem z blachą zamiast skóry na tyłku, możesz sobie odpuścić i spokojnie nie czytać dalej. My jednak uważamy, że mimo nikczemnej nazwy, dolna część pleców zasługuje na nieco więcej komfortu.

Bycie widocznym na drodze to sprawa dużej wagi... często jednak właśnie ta waga zdaje się przesłaniać to, co podpowiada zdrowy rozsądek. A istnieje rozwiązanie, dzięki któremu ego będzie syte a rowerzysta cały. Prezentujemy test mikrolampek.

Błotniki wykonane z tworzywa sztucznego PP/PC. Mogą być stosowane do 26- i 28-calowych kół. Błotnik przedni mocowany jest na uchwycie wpuszczanym do rury sterowej dzięki czemu można stosować go zarówno do sztywnego jak i amortyzowanego widelca. Tylny wsuwa się w niewielki uchwyt mocowany do poprzeczki tylnych widełek (ta do której przykręca się hamulec szosowy) oraz dodatkowo mocuje za pomocą wciskanej obejmy na rurze podsiodłowej poniżej mocowania przedniej przerzutki.

W rywalizacji pancerz-pocisk zawsze w efekcie wygrywa pocisk. Podobnie jest z zamknięciami: nie ma takiego, którego nie dałoby się otworzyć. Ale to „okazja czyni złodzieja”, dlatego trzeba działać tak, aby okazji tych stwarzać jak najmniej.



Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920