W 2003 r. Ghost powołał do swojego zespołu gwiazdę niemieckiej sceny zjazdowej, Marcusa Klausmana. Nieprzypadkowo dwa lata później zaprezentował też swoją pierwszą serię rowerów enduro. Wprawdzie Klausmann jeżdżący do dziś w zespole Ghost tłucze znacznie większe maszyny, to czterozawiasowe zawieszenie testowanej Caguy zorganizowane jest wokół tych samych założeń.


Testowana Cagua 4 jest najtańszym rowerem tej linii. Ma 155 mm skoku z tyłu i widelec 160 mm, co połączone z kątem 66° daje silnie ukierunkowaną na enduro geometrię. Nowoczesny kąt podsiodłowy umożliwia wkręcanie się na wysokie obroty. Płaski kąt główki w połączeniu z zadziornym kątem podsiodłowym sprawia, że zmierzona przez nas górna rura ramy jest krótka. Nasze testy wykazały, że choć „emkę” można dopasować na długość nogi testerów wyższych niż 180, to jej geometria lepiej spisuje się pod niższymi z nas. Pierwsi twierdzili, że rower jest zbyt krótki na podjazdach i utrudnia poruszanie się na stromiznach, drudzy przekonywali, że Cagua daje dobre rozciągnięcie i pozwala przyjąć optymalną na podjazdach pozycję. Pierwsi odpowiadali, że optymalnym terenem działań są bikeparki i sztuczne trasy, drudzy dopatrywali się w Cagua ciężkiego roweru do dzikich eksploracji. Odpowiedź leży jak zawsze pośrodku i podkreśla uniwersalny charakter roweru. Jedno jest pewne (...).


Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Ghost Cagua 4
11 399 zł
Secesja www.secesja.pl
Współczynnik bB: 100 g za 75 zł
Rama: aluminium
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 480 mm – M
Baza kół: 1160 mm
Długość tylnego widelca: 433 mm
Długość górnej rury: 586 mm
Wysokość osi suportu: 344/330 mm
Wysokość kierownicy: 1015/1005 mm | 990/980 mm , mostek na +/- do tego 20 mm podkładek
Kąt główki ramy: 66/67,7°
Kąt rury podsiodłowej: 73.8/74.9°
Masa kompletnego roweru: 15 230 g*
Masa ramy: 3130 g 3370 g z łoż suportu i linka i pancerzem 1,6 m
Masa przedniego koła: 2390 g
Masa tylnego koła: 2930 g
Skok amortyzacji: przód – 160/120 mm, tył – 155 mm
Przedni widelec: Fox 34 Talas 27.5 O/C Evolution, stożkowa rura sterowa (2252 g)
Damper X -Fusion O2 RCX (289 g)
Koła: Shimano Deore FH-M618 (15 mm / 12x142mm)
Opony: Schwalbe Hans Dampf TLR Evo 27,5x2,35” (920 g, dętka:206 g)
Korby: Shimano XT FC-M785 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (92 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M615
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675 , tarcze: Shimano SM-RT64 203/180 mm
Kierownica: Ghost Low Rizer Super Light , 31.8x740 mm
Wspornik kierownicy: Ghost Light AS-029 , 60 mm
Łożyska sterów: Ghost 1i1/8”-1.5''
Wspornik siodełka: Kind Shox LEV Integra 125 mm , 31,6x370 mm
Siodełko: Selle Royal Seta
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-05-08

Autor: Tekst: Maciek Patrzałek, Adam Piotrowski

Tagi: full, Ghost, Ghost Cagua 4

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu