GT Grade 2015 był pionierskim gravelem i pierwszym w historii seryjnym carbonowym rowerem tego typu. Pojawił się w sprzedaży pięć lat temu. Mimo iż wciąż uważam go za jeden z najlepszych w swojej klasie to w kontekście rozwoju technologii powstał w rowerowym Mezozoiku i to raczej w Triasie. Nikt nie znał wtedy kierunków w których takie rowery będą ewoluowały. Zwłaszcza amerykańskie ekspedycyjne rowery, dwa trzy lata temu odpłynęły od tematu jak freejazowy saksofonista. Są w zasadzie jak rowery górskie tylko że z barankiem. Tymczasem nowy Grade w dalszym ciągu jest szybkim rowerem do pokonywania przestrzeni bez ograniczeń z jakimi mógłbyś się spotkać jadąc szosówką czy MTB.


Niezależne rurki tylnego trójkąta
Jazda bez limitów czasowych. Wyższy komfort w siodle na każdej nawierzchni, dzięki poprawionej względem poprzedniej generacji Grade elastyczności pionowej, zarówno w modelach aluminiowych, jak i karbonowych.








Widelec z Flip Chip
Wyścigowa zwinność lub długodystansowa stabilność. Dwa najwyższe modele Grade są wyposażone w widelec z regulacją położenia osi, umożliwiający zmianę offsetu (wyprzedzenia) o 15 mm. Ustawienie 55 mm jest idealne do ścigania na szutrach, a 70 mm zapewnia pewne prowadzenie na szlakach podczas wyprawy bikepackingowej.






DFD – Dual Fiber Dynamics (modele karbonowe).
Większa kontrola i mniejsze zmęczenie Górne rurki tylnego trójkąta Grade zostały wykonane z wytrzymałego kompozytu dwóch lekkich włókien: węglowego i szklanego. Pełny rdzeń z włókna szklanego zapewnia wytrzymałość i tłumienie, a warstwy zewnętrzne z włókna węglowego kontrolują sztywność. Efektem jest rower zapewniający większą kontrolę i mniejsze zmęczenie podczas jazdy.






Smart Routing (modele karbonowe)
Wewnętrzne prowadzenie przewodów Di2 i możliwość montażu sztycy regulowanej typu stealth.









Mocowanie błotnika z możliwością demontażu
(modele karbonowe)
Błoto zostaw na szlaku.










Łatwość serwisu
Zewnętrzne prowadzenie przewodów zapewnia łatwy dostęp i serwis, bez potrzeby odłączania i odpowietrzania przewodów hydraulicznych.

Hamulce Flatmount.
Grade Carbon jest fabrycznie wyposażony w tarcze 160 mm z przodu i z tyłu. Z użyciem standardowego adaptera możliwy jest montaż tarcz 180 mm. Zapewni to zapas siły hamowania w ciężkim terenie i kiedy rower jest obciążony bagażem.
Grade Alloy jest fabrycznie wyposażony w tarcze 140 mm z tyłu i 160 mm z przodu.



Mnogość punktów montażowych
Mocowania na ramie i widelcu przyjmą każdą torbę i każdy bidon, jakiego będziesz potrzebował podczas długiej wyprawy. Grade ma między innymi mocowanie torby na przekąski na górnej rurze i koszyków typu “anything cage”na goleniach widelca. Rama aluminiowa ma nawet bardzo nietypowe punkty montażowe bidonu na górnych rurkach tylnego trójkąta!







Miejsce na oponę
Wszystkie modele Grade są standardowo wyposażone w opony 37c, ale mogą z łatwością pomieścić modele o zmierzonej szerokości do 42 mm.
Błotniki
Tylny trójkąt umożliwia montaż pełnej długości błotnika.







Standardowe rozwiązania
Brak nietypowych komponentów.










Stealth
Możliwość montażu sztycy regulowanej z wewnętrznym sterowaniem.

Dodano: 2019-06-04

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920