W listopadowym wydaniu naszej gazety bikeBoard 9/2006 (gdzie kupić) zaprezentowaliśmy test ramy do DH, wykonanej przez polską manufakturę o nazwie Zumbi. Testowany przez nas model o nazwie DH Team jest klasycznym jednozawiasem. Ta konstrukcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytacie w teście, ale konserwatyzm jest w jej przypadku celowym zamysłem konstruktora.
Jesteśmy jednak świadkami ekspansji zawieszeń „inteligentnych”, które minimalizują niepożądane efekty, takie jak usztywnianie się zawieszenia podczas hamowania, czy jego uginanie się pod wpływem sił wkładanych w napęd roweru. Konstruktor ram Zumbi - Paweł Matuszyński, przygotował  swoją propozycję ramy z „inteligentym” systemem zawieszenia. 
Zakończył już fazę projektów najnowszej ramy zjazdowej wykorzystującej nowo opracowany Floating Pivot System. Rama ma mieć 220 mm skoku oraz damper o długości 9,5 cala. To jednak nie wszystko. Nowy produkt Zumbi ma być przede wszystkim technologicznym krokiem naprzód. System zawieszenia tej ramy będzie opierać się na zasadzie tymczasowego punktu obrotu. O zasadzie działania takich konstrukcji pisaliśmy w sierpniowym wydaniu naszej gazety bikeBoard 6/2006. Prototypowa rama Zumbi ma mieć łożyska maszynowe we wszystkich punktach obrotu oraz tytanowe osie we wszystkich przegubach.
Premiera najnowszej ramy ma odbyć się 16 grudnia podczas Festiwalu Filmów Ekstremalnych w Krakowie.
A poniżej możecie zobaczyć zdjęcia z testu roweru złożonego na ramie Zumbi DH Team.

Dodano: 2006-09-30

Autor: Tekst: Marcin „Szalony” Warchoł Zdjęcia: bikeBoard

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920