
Zumbi DH Team - test ramy
W listopadowym wydaniu naszej gazety bikeBoard 9/2006 (gdzie kupić) zaprezentowaliśmy test ramy do DH, wykonanej przez polską manufakturę o nazwie Zumbi. Testowany przez nas model o nazwie DH Team jest klasycznym jednozawiasem. Ta konstrukcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytacie w teście, ale konserwatyzm jest w jej przypadku celowym zamysłem konstruktora.
Jesteśmy jednak świadkami ekspansji zawieszeń „inteligentnych”, które minimalizują niepożądane efekty, takie jak usztywnianie się zawieszenia podczas hamowania, czy jego uginanie się pod wpływem sił wkładanych w napęd roweru. Konstruktor ram Zumbi - Paweł Matuszyński, przygotował swoją propozycję ramy z „inteligentym” systemem zawieszenia.
Zakończył już fazę projektów najnowszej ramy zjazdowej wykorzystującej nowo opracowany Floating Pivot System. Rama ma mieć 220 mm skoku oraz damper o długości 9,5 cala. To jednak nie wszystko. Nowy produkt Zumbi ma być przede wszystkim technologicznym krokiem naprzód. System zawieszenia tej ramy będzie opierać się na zasadzie tymczasowego punktu obrotu. O zasadzie działania takich konstrukcji pisaliśmy w sierpniowym wydaniu naszej gazety bikeBoard 6/2006. Prototypowa rama Zumbi ma mieć łożyska maszynowe we wszystkich punktach obrotu oraz tytanowe osie we wszystkich przegubach.
Premiera najnowszej ramy ma odbyć się 16 grudnia podczas Festiwalu Filmów Ekstremalnych w Krakowie.
A poniżej możecie zobaczyć zdjęcia z testu roweru złożonego na ramie Zumbi DH Team.
Jesteśmy jednak świadkami ekspansji zawieszeń „inteligentnych”, które minimalizują niepożądane efekty, takie jak usztywnianie się zawieszenia podczas hamowania, czy jego uginanie się pod wpływem sił wkładanych w napęd roweru. Konstruktor ram Zumbi - Paweł Matuszyński, przygotował swoją propozycję ramy z „inteligentym” systemem zawieszenia.
Zakończył już fazę projektów najnowszej ramy zjazdowej wykorzystującej nowo opracowany Floating Pivot System. Rama ma mieć 220 mm skoku oraz damper o długości 9,5 cala. To jednak nie wszystko. Nowy produkt Zumbi ma być przede wszystkim technologicznym krokiem naprzód. System zawieszenia tej ramy będzie opierać się na zasadzie tymczasowego punktu obrotu. O zasadzie działania takich konstrukcji pisaliśmy w sierpniowym wydaniu naszej gazety bikeBoard 6/2006. Prototypowa rama Zumbi ma mieć łożyska maszynowe we wszystkich punktach obrotu oraz tytanowe osie we wszystkich przegubach.
Premiera najnowszej ramy ma odbyć się 16 grudnia podczas Festiwalu Filmów Ekstremalnych w Krakowie.
A poniżej możecie zobaczyć zdjęcia z testu roweru złożonego na ramie Zumbi DH Team.
Dodano: 2006-09-30
Autor: Tekst: Marcin „Szalony” Warchoł Zdjęcia: bikeBoard
Reklama