Jeszcze nic nie wolno nam mówić, ale przecieki w sprawie tego rozwiązania są jeszcze gorsze niż na U Boocie w 1943.

Zatem dziś możemy potwierdzić że:

- Fox już komercyjnie wprowadza do rowerówki system Live Valve

- Live Valve to elektroniczny system automatycznej blokady zawieszenia

- akcelerometry umieszczone są przy osiach koła oraz na ramie i informują o warunkach jazdy

- błyskawiczne zawory otwierają lub zamykają przepływ oleju przez tłumienie wolnej kompresji,

- Scott nie mógł się powstrzymać i pokazał pierwszy seryjny rower z Live Valve w czasie targów Eurobike,

- nasz kontakt zdradził, że Scott nie będzie jedyny i pojawią się Gianty, Rocky Mountainy i Pivoty z Live Valve

- jesienią Fox zdejmie embargo i poinformuje o szczegółach

- od pól roku rozwiązanie stanowi wyposażenie czterokołowców buggy marki Polaris



Więcej informacji nie wyciągnęliśmy ale w sierpniowym wydaniu magazynu bikeBoard pokusimy się o analizę tego arcyciekawego rozwiązania. Wiedzę czerpiemy nie tylko od branży rowerowej która zasznurowała sobie usta, ale mamy swoje sprawdzone źródła i przygody ze sprzętem który anonsował Live Valve. Choćby testowane przez nas jeszcze w 2016 rozwiązania duetu Fox Shimano. Duet ten jak to w show biznesie chyba się rozpadł, a na pewno wystygł ale Live Valve pozostanie mimo jazgotu internetowych marud. Skąd ta pewność? Bo automatyzacja pozwala szybciej jeździć i zwalnia miejsce na kierownicy.

Prezentowany na zdjęciu kokpit Scotta Geniusa ma automatyczne blokady zawiehy z przodu i z tyłu opuszczaną sztyce i przerzutkę i tylko trzy dźwignie (nie licząc klamek hamulcowych). W analogowym Geniusie byłby jeszcze dwa i tłok. Można się do niego przyzwyczaić ale w skrajnych warunkach, przy naprawdę szybkiej jeździe zwyczajnie brakuje czasu dla obsługi tych wszystkich wajch, przycisków i dźwigni. Przy sterowaniu ręcznym wygląda to tak:


ale przy zachowaniu tych samych funkcjonalności może wyglądać tak:

.

Dodano: 2018-07-11

Autor: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920