
Fox Live Valve
Zatem dziś możemy potwierdzić że:
- Fox już komercyjnie wprowadza do rowerówki system Live Valve
- Live Valve to elektroniczny system automatycznej blokady zawieszenia
- akcelerometry umieszczone są przy osiach koła oraz na ramie i informują o warunkach jazdy
- błyskawiczne zawory otwierają lub zamykają przepływ oleju przez tłumienie wolnej kompresji,
- Scott nie mógł się powstrzymać i pokazał pierwszy seryjny rower z Live Valve w czasie targów Eurobike,
- nasz kontakt zdradził, że Scott nie będzie jedyny i pojawią się Gianty, Rocky Mountainy i Pivoty z Live Valve
- jesienią Fox zdejmie embargo i poinformuje o szczegółach
- od pól roku rozwiązanie stanowi wyposażenie czterokołowców buggy marki Polaris
Więcej informacji nie wyciągnęliśmy ale w sierpniowym wydaniu magazynu bikeBoard pokusimy się o analizę tego arcyciekawego rozwiązania. Wiedzę czerpiemy nie tylko od branży rowerowej która zasznurowała sobie usta, ale mamy swoje sprawdzone źródła i przygody ze sprzętem który anonsował Live Valve. Choćby testowane przez nas jeszcze w 2016 rozwiązania duetu Fox Shimano. Duet ten jak to w show biznesie chyba się rozpadł, a na pewno wystygł ale Live Valve pozostanie mimo jazgotu internetowych marud. Skąd ta pewność? Bo automatyzacja pozwala szybciej jeździć i zwalnia miejsce na kierownicy.
Prezentowany na zdjęciu kokpit Scotta Geniusa ma automatyczne blokady zawiehy z przodu i z tyłu opuszczaną sztyce i przerzutkę i tylko trzy dźwignie (nie licząc klamek hamulcowych). W analogowym Geniusie byłby jeszcze dwa i tłok. Można się do niego przyzwyczaić ale w skrajnych warunkach, przy naprawdę szybkiej jeździe zwyczajnie brakuje czasu dla obsługi tych wszystkich wajch, przycisków i dźwigni. Przy sterowaniu ręcznym wygląda to tak:
ale przy zachowaniu tych samych funkcjonalności może wyglądać tak:
.
Dodano: 2018-07-11
Autor: Miłosz Kędracki
Reklama