To typowo długodystansowy rower, w którym wszystko podporządkowane jest wygodzie. Przyjmowana pozycja bardzo różni się od optymalnej w wyścigach - geometria promuje komfort. Wysoka główka oraz spory dekielek sterów sprawia, że tors uniesiony jest wysoko.

Jednak wartość reach nie jest mała i w połączeniu z mostkiem 100 mm daje odpowiednio wyciągniętą sylwetkę. Dzięki temu wielogodzinna jazda nie przyprawia o ból krzyża. Jednakże jadący zdecydowanie traci na aerodynamice ze względu na dużą (jak na szosę) powierzchnię czołową. Lecz to co najistotniejsze w tym rowerze zaklęto w ramie.


Specjalnie kształtowane na wzór fali górne rurki tylnego trójkąta mają zapewniać lepszą pracę na wybojach. Fuji zapowiada jednak, że to VRTech ma w największym stopniu wpływać na amortyzację drgań. W tylne widełki wlaminowano naturalne włókna impregnowane poliuretanem, które rozpraszają wibracje o wysokiej częstotliwości. Producent zapowiada redukcję wibracji aż o 24,6% w stosunku do innych ram. Faktycznie jazda po dziurawych drogach czy nawet kostce brukowej jest (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Fuji Gran Fondo 2.1
cena: 12 199 zł
www.advancedsports.eu

Rama: carbon C5 VRTech
Przedni widelec: carbon FC-440, VRTech, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Oval Concepts 524, (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Vittoria Zafiro Pro 700x30C (316 g, dętka 95 g)
Korby: Oval Concepts 500 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Praxis PF30
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11L
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-R8000-GS
Manetki: Shimano Ultegra ST-R8020
Hamulce: Shimano Ultegra BR-R8070, tarcze Shimano SM-RT99 160 mm
Kierownica: Oval Concepts 310 Ergo, 420 mm, zasięg 90 mm, głębokość 145 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 313, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval Concepts 905, 27,2x350 mm
Siodełko: Oval Concepts 438, stalowe pręty

Dodano: 2018-05-08

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, fuji

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB