
Scott Genius 920
Podczas tegorocznych Media Days udało nam się porównać dwa bardzo prestiżowo i ekstrawagancko wyposażone w koła 29 oraz 27,5” szczytowe zestawienia przeznaczone dla współczesnej burżuazji. Pisaliśmy o nich TUTAJ. Naczelny sugerował wówczas, że model z połowy drabinki hierarchicznej wydaje mu się bardziej obiecujący. Dlatego do redakcji zawitała odmiana mniej szpanerska, ale potencjalnie lepsza użytkowo.
Geometrycznie rower jest niemal identyczny jak wycinaki pokroju Treka Slasha. Przód, a w szczególności reach, jest całkiem spory.
Pod górę jedzie co najmniej jak podrasowane XC. Zaskakująca żwawość ma związek z lekkim ogumieniem i efektywną pozycją. Jednak kluczowym warunkiem jest możliwość kompletnego zablokowania zawieszenia z przodu i z tyłu za pomocą manetki na kierownicy. Bardzo wygodne rozwiązanie, choć 6 kabli wijących wokół kierownicy nie wznosi doznań estetycznych na wyżyny. Efektywność podjeżdżania w polskim, trudniejszym niż gdzie indziej terenie jest nieco zaburzona przez ubogi bieżnik Rekonów, jednak w grząskim podłożu sprawę ratuje pokaźna szerokość ogumienia. Na zjazdach Genius pokazuje, że może stanowić skuteczny oręż na trasy zaliczane do enduro. Prowadzi się (...)
W przeciwieństwie do popisowej wersji 900, tańsze odmiany dysponują aluminiowym wahaczem. Fabrycznie odwrócony damper wygląda co najmniej interesująco, jednak montaż linki operującej blokadą to nie lada wyzwanie.
Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
SPECYFIKACJA
Scott Genius 920
cena: 18 099 zł
Scott Sportech Poland www.scott.pl
Rama: carbon HMF, tylny trójkąt aluminium 6011 SL
Przedni widelec: Fox 34 Performance GRIP 3, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Damper: Fox Nude EVOL DPS
Koła: Syncros TR 2.0 (15x110 / 12x148 mm
Opony: Maxxis Rekon 3C MaxxTerra
EXO TR / Maxxis Rekon 3C MaxxSpeed EXO TR (775/774 g, dętka 218 g)
Korby: SRAM X1 Eagle 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle Trigger
Hamulce: Shimano SLX BR-M7000, tarcze Shimano SM-RT64 180 mm
Kierownica: Syncros FL1.5, 760 mm
Wspornik kierownicy: Syncros FL1.5, 50 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Fos Transfer Performance 150 mm, 31,6 mm
Siodełko: Syncros XM2.0, pręty Cr-Mo
Reklama