„Piątka” to najwyżej w hierarchii Rometa ustawiona szosówka i jak na razie jedyna carbonowa. Producent nie definiuje jej przeznaczenia, wiadomo jednak, że mamy do czynienia z prawdziwym ścigaczem.


Dopasowując Huragana, mamy do dyspozycji tylko trzy wielkości ramy, co jest najsłabszą stroną roweru. Wymaga to właściwego wzrostu lub dobrego przepracowania procesu doboru rozmiaru, tym bardziej, że geometria nie jest standardowa. Przy rozmiarze ramy 54 cm długość górnej rury wynosi aż 572 mm. Sprawia to, że pozycja jest bardzo wyciągnięta i zwracali na to uwagę także testerzy liczący więcej niż moje 173 cm wzrostu. Ja, pomimo że normalnie jeżdżę i dobrze dopasowuję się do rowerów tej wysokości, w przypadku Huragana powinienem wybrać rozmiar mniejszy. Pozycja jest wyciągnięta, ale nie jest bardzo niska, bo główka o wysokości aż 180 mm winduje kierownicę w górę, dzięki czemu jazda w górnym chwycie jest komfortowa, jak na rowerze endurance. Jednak sama kierownica ma sporą głębokość (135 mm), dzięki czemu przechodząc w dolny chwyt, można uzyskać niską pozycję, która jest dobra na sprinty czy zjazdy. Romet ma łagodny kąt główki, co oznacza, że (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Romet Huragan 5
Cena: 8549 zł
Współczynnik bB: 100 g za 109 zł
Arkus&Romet Group www.romet.pl

Rama: aluminium 6061
Rozmiary: 51, 54, 57 cm
Masa kompletnego roweru: 7860 g*
Masa ramy: 1425 g
Masa przedniego koła: 1000 g
Masa tylnego koła: 1460 g
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa (382 g)
Koła: Token EC22A Super Lite
Opony: Schwalbe One 700x23C (210 g, dętka 99 g)
Korby: Shimano 105 FC-5800 52-36 z. (175 mm)
Kaseta: Shimano CS-5800 (12-25) 11-rz
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800 SS
Manetki: Shimano 105 ST-5800
Hamulce: Shimano 105 ST/BR-5800
Kierownica: Token, 440 mm, zasięg 85 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: Token Arsenal, 105 mm
Łożyska sterów: VP 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Token Arsenal, 31,6x350 mm
Siodełko: Selle Italia Nekkar, magnezowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-05-12

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski

Tagi: szosa, Romet, Romet Huragan

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920