W kolekcję Rometu 2015 wpleciono kilka interesujących nowości: szosowe Huragany, rowery all mountain (130 mm) i enduro (160 mm), czy carbonowego ścigacza XC – Monsun 27,5.

My jeszcze przed europejską premierą, która miała miejsce podczas targów Eurobike, przetestowaliśmy Mustanga R-Line na nowej, aluminiowej ramie i kołach 27,5.

Mustang dla wielu z nas był pierwszym góralem i z nostalgią wspominamy, czym był dla polskiego MTB. Ale Mustang XXI wieku to zupełnie inny rozdział tej samej historii. Reprezentuje zupełnie nowe podejście do projektowania i produkcji rowerów, nie mówiąc już o technologii. Mustang przeszedł gruntowne testowanie nie tylko na naszych podkrakowskich „zmarszczkach”, ale też i w lubianym przez bikerów paśmie Gorców. Gorce? - ano w tych warunkach testowaliśmy już jego prapradziadka.

Jazda
- Człowiek od rozmiaru M, ma testować 19”? - zapytałem gniewnie koordynatora testów. Pomimo tych uprzedzeń właściwie wszystkie kąty i długości pasują jak ulał. Warto to wziąć pod uwagę podczas kupowania Mustanga. Górna rura (600 mm) jest wprawdzie umiarkowanie długa jak na „elkę”, ale wraz z resztą parametrów pozwala przyjąć pozycję wygodną, choć ze sportowym zacięciem. Co ważne - wyjmując podkładki spod mostka sytuujemy kierownicę w oddaleniu 995 mm od podłoża, co jest niezłym wynikiem nawet wśród 26”. Profilaktyczne odwrócenie mostka obniża ją o kolejne 20 mm, więc Mustangiem można podjechać pod spore nachylenie. Kąt główki jest (...)


Cały tekst wraz z pomiarami sztywności znajdziecie w bikeBoard 9/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie



Romet Mustang 27,5 R-Line 2.0
cena: 5699 zł
Arkus&Romet Group www.romet.pl
Współczynnik bB: 100 g za
Rama: aluminium AlXlite
Rozmiary:
Rozmiar testowany: 485 mm – 19”
Baza kół: 1095 mm
Długość tylnego widelca: 428 mm
Długość górnej rury: 600 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 995/975 mm (mostek na +/- w tym 25 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,2°
Kąt rury podsiodłowej: 73°
Masa kompletnego roweru: 11 430 g*
Masa ramy: 2090 g 2440 g (manetki, pancerze i linki)
Masa przedniego koła: 1710 g
Masa tylnego koła: 2240 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Reba RLT Solo Air 27,5, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1706 g)
Piasty Shimano XT HB-M788 / Shimano SLX FH-M678
Obręcze: aluminiowe
Opony: Schwalbe Racing Ralph / Thunder Burt Evolution Line 27,5x2,25” (496/472 g, dętka: 160 g)
Korby: Shimano FC-M785 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shmiano SM-BB70 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG81-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X-10
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shmiano XT RD-M786
Manetki: Shmano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675 , tarcze: Shimano SM-RT64 180/160 mm
Kierownica: Romet Expert Bar 31,8x740 mm
Wspornik kierownicy: Romet Sport Stem , 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8 – 1i1/2
Wspornik siodełka: Romet Semi-Sport Seatpost , 31.6x350 mm
Siodełko: Selle Italia X1
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-09-04

Autor: Tekst: Michał Urbankowski, foto: Maciek Patrzałek

Tagi: Romet, 27,5", 2015

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920