
Giant Trance 29 1
Po zablokowaniu robi z gładkich podjazdów puszkowaną mielonkę. Na kierownicy powinna być wypisana liczba milimetrów skoku. Walory jezdne (geometria i wielkość kół) pozwalają zapomnieć o skoku i z łatwością można go pomylić z rasową endurówką. W prowadzeniu warto zwrócić uwagę na lekkość kół i wynikającą z tego podatność na ruchy sterujące. Inicjacja skrętu jest błyskawiczna, z kolei tył nie jest przesadnie krótki i dlatego stabilność w zakręcie przewyższa chęć modyfikacji promienia czy zacieśniania skrętu. Trzeba to uwzględniać, planując kolejne zakręty. Zamiast szarpać się w celu ominięcia nagle pojawiającej się przeszkody, należy zaufać możliwościom dużych kół. Walory wynikające z połączenia ich wielkości, geometrii enduro i skuteczności zawieszenia robią największe wrażenie na trudnych trasach. Z oczywistych względów nie dorównuje rowerom enduro i w najtrudniejszych momentach trzeba nad nim dobrze panować, ale na przeszkodach tras, takich jak Dziabar, Cyberniok czy Kamieniołom odnajduje się znakomicie i pozwala na jazdę w zaskakująco dobrym tempie. Lepiej nawet – zapewnia użytkownikowi poczucie flow, a nie panicznego zsuwania się na granicy możliwości. Oczywiście granice poczucia bezpieczeństwa są przesunięte względem możliwości, jakie dają endurówki na dużych kołach, ale jeśli chodzi o rowery enduro na mniejszych kołach - już nie bylibyśmy tego wcale tacy pewni.
(...)
Specyfikacja
17 299 zł
Rama: aluminium AluxX SL
Przedni widelec: Fox 34 Float Performance Elite FIT4, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1872 g)
Damper: Fox Float Performance Elite
Piasty / Obręcze: Giant by DT Swiss 360 (15x110 i 12x148 mm) / Giant TRX 1 29”
Opony: Maxxis Minion DHF / DHR II 3C MaxxTerra EXO TR 29x2.3” (925/825 g, mleko)
Korby: Truvativ Descendent Eagle 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP DUB Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1275 Eagle (10–50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: SRAM Guide R, tarcze SRAM Centerline 180 mm
Kierownica: Giant Contact SL 35, 780 mm
Wspornik kierownicy: Giant Contact SL 35, 60 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant Contact Switch 150 mm, 30,9 mm
Siodełko: Giant Contact SL neutral
(...)
Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 11-12/2018. Możesz też kupić e-wydanie.
Dodano: 2018-11-20
Autor: Tekst i zdjęcia: Miłosz Kędracki
Reklama