Włoska ikona kolarstwa wprowadza na rynek gamę rowerów na 27,5-calowych obręczach dla ukierunkowanej sportowo rzeszy kolarzy.
Przedstawiamy najniższy sportowy model Methanol SX 27.4. Biorąc pod uwagę cenę owego „skromniejszego” modelu od razu wiemy, gdzie jesteśmy. W słonecznej Italii, nie w Państwie Środka. A co konkretnie dostajemy za tę kwotę? Na początek cząstkę historii, którą od 125 lat współtworzy włoska marka, skutecznie doprowadzając do zwycięstw wielu wielkich mistrzów, żeby wspomnieć tylko Juliena Absalona. A tradycja zobowiązuje. Inżynierowie z Treviglio, projektując Methanola, bezwzględnie wykorzystali doświadczenia w budowaniu niebywale skutecznych szosowych konstrukcji i wyszło im wyścigowe cacuszko, którego sercem jest carbonowa rama wyglądająca identycznie jak w wersji SL, choć tamta wykonana jest z carbonu o jeszcze wyższych parametrach i dodatkowo chroniona tytanowymi płytkami. Uwagę przykuwają: jakość wykonania, matowe malowanie i nowoczesne technologie, którymi kuszą włoscy konstruktorzy. Napis Bianchi jest niemal fluorescencyjny.

Rama
Dolna rura przedniego trójkąta wykonana jest w technologii TWT - w rury wlaminowano dodatkowe żebro. W poszycie ramy wlaminowano dodatkowo pasma carbonowych wzmocnień przebiegających nieprzerwanie wzdłuż górnych rur przedniego i tylnego trójkąta, dolnej rury i w części węzła podsiodłowego. Widełki podsiodłowe wykonano z włókien carbonowych i szklanych. Dla zwiększonej absorpcji drgań (...)

Pełen artykuł znajdziecie w bikeBoard 4/2014

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Bianchi Methanol 27.4 SX
Cena: 13 590 zł
Współczynnik bB: 100 g za 129 zł
Rama: carbon monocoque
Rozmiary: 15”, 17”, 19”, 21”
Rozmiar testowany: 480 mm – 19”
Baza kół: 1086 mm
Długość tylnego widelca: 428 mm
Długość górnej rury: 600 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 990 / 970 mm, (mostek na plus/minus w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,8°
Kąt rury podsiodłowej: 74,3°
Masa kompletnego roweru: 10 590 g*
Masa ramy: 1444 g, 2650 g (ham p/t, loz supportu, kiera, most, linki przerz, panc przerz)
Masa przedniego koła: 1970 g
Masa tylnego koła: 2480 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Magura TS6 R, aluminiowa, stożkowa rura sterowa 1731 g
Koła: Sun Ringle Black Flag Comp 27,5 (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Hutchinson Cobra PR 27,5x2,25 (750 g), dętka:180 g
Korby: FSA Comet Compact 386 39-27z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA BB30 PressFit
Kaseta: SRAM PG1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: FSA CN-910
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.9
Manetki: SRAM X.7
Hamulce: Formula C1, tarcze: Formula 180 / 160 mm
Kierownica: FSA V-Drive (31,8x685 mm)
Wspornik kierownicy: FSA Omega 100 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1.5 ZS 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: FSA XC-255
Siodełko: San Marco Concor
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-04-09

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron

Tagi: 27,5", bianchi

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu