Trek idzie pod prąd. Farley to w zasadzie góral na dużo szerszych oponach. Bardzo ciekawa geometria przypomina jako żywo Genesis wprowadzony jeszcze przez Garego Fishera. Ogon, jak na fata, jest megakrótki, kąty tradycyjne, a kierownica tak nisko jak w starych dobrych czasach twentysixerów. Zastosowane koła bardzo różnią się od standardów fat. Nominalnie to zaledwie 3,6”, ale nawleczono je na obręcze 80 mm, co skutkuje zmierzoną przez nas szerokością 100 mm. Wśród testowanych przez nas fatów są najwęższe, choć z drugiej strony opony w Mongoosie są tylko o niecałe 10% szersze. Ale najlepsze jest to, że koła Treka są aż o 30% lżejsze od tych z Mongoosa i o 13% od tych ze Speca. Zresztą Farley z widelcem Bluto jest zaledwie 100 g cięższy niż Spec z carbonowym sztućcem. Superlekki fat!


Jazda
Testerzy chwalili świetnie dobraną geometrię i rewelacyjny amortyzator, dzięki którym na Treku można sobie na dużo pozwolić. Bluto rozpala emocje na naszym profilu FB, ale szczerze mówiąc jego praca nie jes t tak bardzo wyczuwalna, jak w zwykłym hardtailu. Owszem, Trek lepiej dzięki niemu ląduje i pozwala widzieć więcej na szczególnie wrednych, ale szybko pokonywanych zjazdach. Nasza konkluzja jest taka, że dzięki niemu Farley zyskuje na (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 11-12/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Trek Farley 8
12 999 zł
Trek www.trekbikes.com
Współczynnik bB: 100 g za 93 zł
Rama: aluminium Alpha Platinum
Rozmiary: 14.5”, 15.5”, 17.5”, 19.5”, 21.5"
Rozmiar testowany: 470 mm – 19.5”
Baza kół: 1128 mm
Długość tylnego widelca: 442 mm
Długość górnej rury: 630 mm
Wysokość osi suportu: 323 mm
Wysokość kierownicy: 1005/990 mm (mostek na +/-, dodatkowo 30 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 68,4°
Kąt rury podsiodłowej: 72,2°
Masa kompletnego roweru: 13 940 g*
Masa ramy: 2005 g 2190 g (manetka, linak, pancerz 50 cm)
Masa przedniego koła: 3080 g
Masa tylnego koła: 3630 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: RockShox Bluto RL Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1820 g)
Koła: Bontrager Jackalope Tubeless Ready (osie 15x150 mm / 12x170 mm)
Opony: Bontrager Hodag 26x3,8” (1213 g, dętka: 443 g)
Korby: SRAM X1 S1000 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP (100 mm)
Kaseta: SRAM XG-1080 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1130
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X1
Manetki: SRAM X1
Hamulce: AVID DB3 tarcze; Avid G2CS 160 mm
Kierownica: Bontrager Race Lite Riser , 31.8x720 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Race Lite , 90 mm
Łożyska sterów: FSA IS-2 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Rythm Elite , 31.6x370 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 2, cr-mo
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-12-05

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: Trek, Fatbike, Fat

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu