Ta rasowa kozica gościła już na łamach naszego czasopisma, najczęściej w bardzo bogatej specyfikacji. W ofercie polskiego dystrybutora Scultura 5000 jest trzecim modelem od góry i oparta jest na ramie wykonanej z nieco mniej wyrafinowanych włókien węglowych niż topowa wersja Team-E, różni się również łagodniejszą geometrią.

Pozycja na testowanym rowerze jest nieco bardziej zrelaksowana, ponieważ oprócz wyższej główki standardowo dodawany jest 20 mm dekiel sterów. Mimo to pozycja jest dość efektywna i na tyle wyciągnięta, że na płaskich odcinkach pozwala mocno przycisnąć, co będzie skutkowało wysoką średnią. Tym bardziej, że zastosowana kierownica ma małą głębokość, więc przejście z górnego chwytu w dolny nie wymaga przesadnej gibkości, a co za tym idzie, można dłużej utrzymywać niską pozycję.


Testowana wersja ma nieco łagodniejszą geometrię od topowej Scultury. Ma dłuższy tylny trójkąt, większą wartość kąta główki, wyższą główkę oraz dłuższą bazę kół. Mimo to jest wystarczająco zwinna żeby jeździć szybko po zakrętach i płynnie prowadzić się w łagodnych łukach


Scultura to typowy rower do jazdy po górach i na podjazdach rzeczywiście spisuje się bardzo dobrze. Przesunięty do przodu środek ciężkości sprawia (mimo sztycy z offsetem), że nie tylko łatwo jest uzyskać wysoką kadencję, co jest (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Merida Scultura 5000
Merida Polska, www.rowerymerida.pl

cena: 8499 zł
Rama: carbon CF2
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Aluminium
Road / Merida Expert SL
Opony: Continental Grand Sport Race Pure Grip 700x25C (273 g, dętka 77 g)
Korby: Shimano FC-RS510 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Press-Fit
Kaseta: Shimano 1005 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-R8000
Manetki: Shimano Ultegra SL-R8000
Hamulce: Shimano BR-R561
Kierownica: Merida Expert Compact, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: Merida Expert, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Merida Comp carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Merida Sport, stalowe pręty

Dodano: 2018-07-02

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Merida

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści