
Rower 2018: 3T Strada
Nie powiela rozwiązań stosowanych przez inne firmy. Jej twórcy uważają, że lepiej analizować każdy element roweru na nowo, tworząc coraz to bardziej dopracowane elementy, które jako całość muszą być arcydziełem. I taka jest Strada. Pierwszy rower aero zbudowany pod kątem ogumienia o szerokości od 25 do 30 mm!
Aerodynamika była priorytetem, jednak producenci nie chcieli powoływać do życia roweru do bicia rekordów na prostej i idealnie gładkiej szosie. Rower miał być komfortowy i skuteczny także na gorszej jakości drogach, a nawet brukach. Wygląda ekstremalnie i dosłownie wywołuje niepokój o to, czy piasek zebrany na oponę nie zacznie rysować drogocennej ramy. Optymalizację przepływu powietrza nazwano Arcfoil. Zgodnie z tym założeniem zaprojektowana została również kierownica.
Szerokie gumy skrywają się pod spojlerami tworzonymi przez ciasno spasowaną ramę. Rezygnacja z przedniej przerzutki to także efekt badań w tunelach aerodynamicznych.
Wykazały, że węzeł suportu generuje największe zawirowania powietrza. Z jedną tarczą jest ich mniej. Tym bardziej, że docelowo ma współpracować z 12-rzędową (sic!) kasetą**. Przełożenia nie powielają się, jak ma to miejsce w dwutarczowych zestawach. Przejażdżki testowe rozwiały wstępne wątpliwości. (...)
Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 8/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie
Reklama