Nie powiela rozwiązań stosowanych przez inne firmy. Jej twórcy uważają, że lepiej analizować każdy element roweru na nowo, tworząc coraz to bardziej dopracowane elementy, które jako całość muszą być arcydziełem. I taka jest Strada. Pierwszy rower aero zbudowany pod kątem ogumienia o szerokości od 25 do 30 mm!

Aerodynamika była priorytetem, jednak producenci nie chcieli powoływać do życia roweru do bicia rekordów na prostej i idealnie gładkiej szosie. Rower miał być komfortowy i skuteczny także na gorszej jakości drogach, a nawet brukach. Wygląda ekstremalnie i dosłownie wywołuje niepokój o to, czy piasek zebrany na oponę nie zacznie rysować drogocennej ramy. Optymalizację przepływu powietrza nazwano Arcfoil. Zgodnie z tym założeniem zaprojektowana została również kierownica.


Szerokie gumy skrywają się pod spojlerami tworzonymi przez ciasno spasowaną ramę. Rezygnacja z przedniej przerzutki to także efekt badań w tunelach aerodynamicznych.


Wykazały, że węzeł suportu generuje największe zawirowania powietrza. Z jedną tarczą jest ich mniej. Tym bardziej, że docelowo ma współpracować z 12-rzędową (sic!) kasetą**. Przełożenia nie powielają się, jak ma to miejsce w dwutarczowych zestawach. Przejażdżki testowe rozwiały wstępne wątpliwości. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 8/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-08-10

Autor: Tekst: Michał Woźniczka, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: 3T, 2018

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920