Cena: 140 zł
Masa: 666 g

Opona o szerokości 2,1” przeznaczona do XC. Prowler w tej wersji waży piekielne 666 g. Występuje też w innych szerokościach z zastosowaniem do innych dyscyplin. 2,3” dla all mountain, 2,5” dla DH/FR. Zbudowana z jednego rodzaju mieszanki gumy o twardości 60A w technologii nazwanej DNA Rubber compound, która ma zapewnić niskie opory toczenia. Posiada płytki, 3 mm głębokości, bieżnik z rzadko rozmieszczonymi klockami. Gęstość oplotu wynosi 60 TPI. Drutówka jest wykonana z Aramidu, dzięki czemu opona jest zwijana. Klocki posiadają cienkie nacięcia, co ma poprawić przyczepność nie utrudniając prowadzenia i hamowania. Test rozpocząłem od założenia opon, niby oczywiste, ale gdyby nie problem z równym osadzeniem, to bym o zakładaniu nie wspominał. Musiałem opony napompować na kamień, aby wskoczyły na rant obręczy. Aby mieć pewność, że nie jest to kwestia felgi, sprawdziliśmy także na dwóch innych i aby uzyskać równe ułożenie także trzeba było napompować opony do wyższego ciśnienia niż to z jakim sie jeździ. Jakoś się udało, choć małe bicie pozostało. Opony toczą się łatwo i cicho, czego można było się spodziewać spoglądając na bieżnik. Najlepiej sprawdzają się na suchych i twardych nawierzchniach: asfalt, drobny dobrze ubity szuter, suche udeptane ścieżki. Opona ma wypukły profi l, boczne klocki są o 3 mm wyższe od tych na czole bieżnika, dzięki czemu pewnie prowadzą rower w zakrętach i nie ma zjawiska wyginania się klocków, które mogłoby powodować „pływanie” roweru podczas skręcania lub jazdy w koleinach. Dobrze trzymają też na skałach, ale nie na tych wyślizganych przez tłumy turystów. Mają grube ścianki, co zapewnia im pewność w zakręcie oraz żywotność i odporność na przecięcie nawet podczas jazdy pomiędzy ostrymi skałami. Podnoszą masę. Gdy ziemia robi się miękka i wilgotna opony też dają radę, ale już w błocie, nawet małym, trzeba mieć się na baczności. Pewnie że się nie zapychają błotem. Niby jak, tak rzadki i płytki bieżnik miałby się zapchać, ale też kompletnie nie trzymają kierunku jazdy. Rower tańczy jak chce, nie nadają się też na wilgotne korzenie i trawę, ale w tym wypadku mało które opony się nie ślizgają.. Nie można tej opony uznać za uniwersalną. Spisuje się bardzo dobrze tylko na twardych nawierzchniach i do tego najlepiej, gdy są suche.
bikeBoard 8/2009 (gdzie kupić).

Dodano: 2009-08-31

Autor: Tekst: Marcin Wielkiewicz

Tagi: enduro, opony, WTB, test

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920