Na prezentacji w szwajcarskim Davos mieliśmy okazję zapoznać się z nowościami marki Scott. Zmiany objęły głównie rowery przeznaczone do sportów grawitacyjnych.
Model Voltage FR, zgodnie z obowiązującym trendem otrzymał możliwość jazdy na większych kołach 27,5”. To najbardziej widoczna zmiana wpływająca na charakterystykę jazdy. Oprócz tego projektanci wprowadzili kilka innowacji w samej geometrii. Niżej zawieszony suport, większy skok, możliwość zmiany długości tylnego trójkąta oraz regulowany kąt główki. Te dwie ostatnie modyfikacje były możliwe dzięki konstrukcji tylnego haka, który daje możliwość przytwierdzenia koła w dwóch miejscach. Gdy montujemy koło w dalszym punkcie, mamy możliwość wyboru pomiędzy 26” a 650b, w przypadku otworu położonego bliżej suportu takiego wyboru nie ma - jesteśmy skazani na mniejszą średnicę.

Nowatorskim rozwiązaniem jest regulacja kąta główki a właściwie samej rury sterowej widelca. Dzięki sterom o niesymetrycznej budowie możemy zmienić kąt o dwa stopnie. Przy neutralnym ustawieniu, główka amortyzatora nachylona jest pod kątem 64°, a konstrukcja sterów daje możliwość zmiany o dwa stopnie w przód i tył. To sprawia, że możemy wyregulować rower w zależności od naszych potrzeb. Jeśli preferujemy jazdę po krętych ścieżkach, możemy skrócić tylny trójkąt i zaostrzyć kąt główki. W przypadku bardzo szybkich tras, dla zwiększenia stabilności, możemy dokonać odwrotnych czynności. Dzięki specjalnej konstrukcji wahacza mamy również możliwość zmiany skoku ze 170mm na 190 mm.

Scott zapewnia, że wszelkie zmiany w konstrukcji pozytywnie odbiły się na sztywności, która jest aż o kilkadziesiąt procent większa. Te wszystkie kombinacje sprawiają, że rower jest bardzo wszechstronny, a w pełni wykorzystując jego potencjał można by rzec, iż otrzymujemy praktycznie dwa rowery w jednym.

Dodano: 2014-07-01

Autor: Tekst: bikeBoard (KCh)

Tagi: Scott

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści