
Sikorski Chickadee - test ramy
Si Kor
Ten rower nawet jak stoi, to wygląda tak, jakby pędził na złamanie karku. Grube rury zamknięto w ciasne trójkąty podkreślone jeszcze przez giętą dolną i potężną baryłę główki ramy. - Stosuję rury z aluminium 7020, ponieważ bez konieczności dodatkowej obróbki takiej jak kąpiele w tlenku glinu czy wygrzewania w procesach T6 czy T4, spawy wracają do struktury krystalicznej - mówi projektant, Kuba Sikorski. Rury są cieniowane mechanicznie i poprzez chemiczne trawienie, a następnie zagniatane dla uzyskania właściwych, w danych miejscach przekrojów. Rama w rozmiarze odpowiadającym 19-20” uzyskuje na wadze wynik 1766 g. Warto pamiętać, że to masa wraz ze wspornikiem siodła. Klasyczna sportowa rama, np. testowany w bB #3/2009 Giant XTC 0 z kompozytowym wspornikiem siodła Ritchey WCS Carbon, ważyłby praktycznie tyle samo - 1770 g . - Spawają je bardzo doświadczeni spawacze, posiadający najwyższe uprawnienia do spawania ciśnieniowego. To nie jest jakaś unikalna umiejętność - ciągnie Sikorski - jest wielu spawaczy, którzy mogą spawać zbiorniki i rury, którymi mają być tłoczone gazy lub płyny pod wielkimi ciśnieniami tak, żeby się wszystko nie rozlazło w szwach. Ale niewielu jest wśród nich takich, którzy opr.cz skuteczności potrafi ą spawy położyć tak, jak do tego przyzwyczaili się rowerzyści: regularnie i gładko - kończy twórca marki Sikorski. Rura podsiodłowa ramy jest szczątkowa, bo rdzeniem pomysłu C Core jest carbonowy (C), przepięknie wyeksponowany rdzeń (Core). Ściśnięty w normalnym miejscu maszt, dzięki swojej długości (700 mm), sadowi się aż w okolicach mufy suportu. Rozwiązanie C Core pozwala obniżyć stężenie metalu, zachować regulację wysunięcia siodła w zakresie około 10 cm oraz zmniejszyć masę zestawu. bikeBoard uczestniczył w procesie testowania, superlekki wspornik (168 g – 680 mm długości!) rozdarł się w miejscu przebicia przez przetyczkę. Kuba dostarczył nowy, zlaminowany pod znacznie większym ciśnieniem 30 barów, ważący praktycznie tyle samo (inna długość). Ten działał, ale kiedy oddawaliśmy rower, twórca powiedział, że i tak ulegnie zmianie - docelowe jarzmo będzie całkowicie węglowe. Kuba udoskonala swój produkt. Permanentnie.
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Dodano: 2010-01-18
Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: bikeBoard
Reklama