- Panie Prezesie, zadzwonić po samochód? - Nie! dziękuję, dzisiaj jestem na rowerze.
To hipotetyczna wymiana zdań, jednak jestem pewny, że jest już mnóstwo biur, banków i innych ważnych miejsc, gdzie takie lub podobne scenki mają miejsce.

Jazda na rowerze przestaje kojarzyć się tylko z przymusem oszczędzania i obciachem. Coraz częściej słyszymy o korporacyjnych dniach rowerowych i może niedługo nie tylko szarzy pracownicy, ale też kadra kierownicza przekona się do tej formy dojeżdżania do pracy. Obiekt tego testu może być krokiem we właściwym kierunku, bo jest elegancki i wygląda prestiżowo. W niemieckim stylu, gdzie surowy carbon łączy się z polerowanymi, precyzyjnie wykonanymi komponentami. Nie ma włoskiego krzyku i ferii barw. To jest dwukołowy odpowiednik Audi lub BMW. Ale nie limuzyny bezszmerowo płynącej do celu, lecz GT z obniżanym, twardym
zwieszeniem i sporym nadmiarem mocy. Kiedyś rowery tego typu nazywaliśmy hybrydami, jednak dzisiaj, kiedy większość rowerów to w pewnym sensie hybrydy, określenie to traci swój sens.

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia





Cena: 8999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 93 zł
Rama: carbon
Rozmiary: 48, 54, 58 cm
Rozmiar testowany: 480 mm
Baza kół:1070 mm
Długość tylnego widelca: 453 mm
Długość górnej rury: 570 mm
Wysokość osi suportu: 295 mm
Kąt główki ramy: 70,8°
Kąt rury podsiodłowej: 72,3°
Masa kompletnego roweru: 9630 g*
Masa ramy: 1340 g
Masa przedniego koła: 1770 g
Masa tylnego koła: 2110 g
Skok amortyzacji: -
Przedni widelec: Ghost XDS Carbon, aluminiowa rura sterowa (680 g)
Piasty: Shimano HB/FH-M785
Obręcze: Ghost XD 650
Opony: Schwalbe Kojak Performance Line 700x35C (430 g, dętka 130 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6700 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB6700 (68 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6700 (11-28) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6700
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6700 SS
Manetki: Shimano SL-R780
Hamulce: Shimano BL/BR-M785, tarcze: Shimano SM-RT67 180/160 mm
Kierownica: Ghost LowRizer Light, 31,8x640 mm
Wspornik kierownicy: Ghost Light AS-025, 80 mm
Łożyska sterów: Ritchey 1i1/8”
Wspornik siodełka: Ghost SL SP 717, 31,6x350 mm
Siodełko: Selle Royal Xsenium Lookin
Pedały: VP, aluminiowe

Dodano: 2013-07-11

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski

Tagi: Ghost, miasto

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu