WRAŻENIA Z JAZDY

...są bardzo intensywne. Moda na narwane sztywniaki o charakterze enduro to zamach na moje narządy wewnętrzne. Ledwo wróciły na swoje miejsca po teście Krossa Dusta, a już zostały sponiewierane przez kolejnego ancymona – Whyte 905. I choć Anglik nie wypadł tak twardo jak Polak, to i tak zrobił swoje. Niestety, beton we wszystkich trzech wymiarach sprawia, że z dużo większą dbałością podchodzimy do wyboru linii przejazdu i dokładniej czytamy teren niż jadąc fullem.

Pewnie pomyślicie, że na sztywniaku jedzie się wolniej, zatem czasu na powyższe rozterki jest więcej. Otóż nie! 905 jest mocny i twardy nie po to, żeby schlebiać zmanierowanym endurowcom, ale po to, żeby wytrzymać katowanie na trasach enduro, bo to co innego. Rozpędza się w mgnieniu oka, a stabilność generowana przez szerokie opony i kierownicę zmniejsza odczuwalną prędkość. Świetnie składa się w bandy, za którymi natychmiast jest gotów przyspieszyć. Bardzo łatwo jest go poderwać do lotu, jednak lądować trzeba z rozwagą, bo rower nie wybacza błędów i natychmiast transferuje ich skutki w stronę naszego ciała (...)

Bujnie powyginane tylne widełki nie złagodziły twardego temperamentu Whyta. Czarna śruba na końcu górnej rury odpowiada za zamykanie schowanego w ramie zacisku sztycy.
Kokpit o długości 40 mm a przyjmuje kierownicę grubości 35 mm, to znak, że Whyte idzie z duchem czasu przy dobieraniu wyposażenia. Wizualnie mostek oceniamy na szkolną 6.

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 3/2017 (gdzie kupić) Możesz też kupić e-wydanie

Whyte 905

cena: 8999 zł, www.whyte.pl


Specyfikacja

Rama: Aluminium 6061 T6
Przedni widelec: RockShox Yari RC Solo Air 27,5”, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2103 g)
Piasty / Obręcze: Whyte (15x110 / 12x148 mm) / WTB STP i29
Opony: WTB Trail Boss High Grip Light 27,5x2,4” / WTB Riddler Fast Rolling Light 27,5x2,4” (894/808 g, dętka 197 g)
Korby: SRAM GX1400 DM 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP
Kaseta: SRAM XG-1150 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM GX
Manetki: SRAM GX Trigger
Hamulce: SRAM Level T, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Whyte, 760 mm
Wspornik kierownicy: Whyte Gravity, 40 mm
Łożyska sterów: FSA No. 57E Orbit ZS 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: TranzX 125 mm 30,9 mm
Siodełko: Whyte, stalowe pręty

Dodano: 2017-03-15

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcie: Miłosz Kędracki

Tagi: Whyte

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920