Nowe rozwiązania w konstrukcji rowerów także producentom bagażników narzucają konieczność modyfikacji i usprawnień. W Polsce zmienia się też sytuacja (w końcu) prawna bagażników na hak, o czym dokładniej piszemy w bikeBoard 3/2016 na stronie 16.


Uebler X21 S/ X31 S
Jeśli masz BMW, Mercedesa, Volkswagena, Mitsubishi czy Toyotę z firmowym bagażnikiem, to tak naprawdę masz Ueblera. Właśnie dla tych marek w niemieckiej fabryce produkowane są ich firmowe bagażniki. Bagażnik na hak występuje w dwóch wersjach - na dwa lub trzy rowery. X21 S waży tylko 13,5 kg, natomiast X31 – 15,5 kg. Ładowność platformy wynosi 60 kg dla modelu na dwa rowery i 54 kg dla wersji na trzy, a maksymalna masa pojedynczego jednośladu to 30 kg. Odległość pomiędzy szynami jest duża i w modelu X21 S wynosi 220 mm. Mechanizm odchylania platformy wraz z rowerami pozwala na łatwy dostęp do klapy bagażnika. Składana do bardzo małych wymiarów konstrukcja umożliwia łatwe przechowywanie, a w komplecie jest pokrowiec na bagażnik. Uchwyty do ram obejmują profile o średnicy nawet 75 mm i owale o przekroju 75x45 mm. Zarówno rowery, jak i platforma zamykane są na kluczyk. Wyposażony w światła tylne. Posiada atest TUV i euroEB. Trzy lata gwarancji producenta. Cena: X21 S kosztuje 2499 zł, X31 S – 2999 zł.


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 3/2016

Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2016-03-03
Tagi: bagażnik, Uebler

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920