Zbudowanie zaawansowanego roweru z kompozytów dla zawodowca jest trudnym zadaniem. Ale są jeszcze trudniejsze. Spec wraca do korzeni i poświęcił się całkowicie pracom nad optymalnym... aluminiowym hardtailem. Chce udowodnić, że za 1300-1700$ można zbudować rower dla wymagającego rowerzysty z ograniczonym budżetem. Rower, w którym bardziej liczy się odporność, jakość prowadzenia i komfort niż ultralekka rama czy super sztywność. Tłentynajner okazał się optymalna platformą i potraktowano go jako substytut fulla o małym skoku. Ramę Carve wykonanano ze stopu M4, tylny widelec pozbawiono mostków, żeby poprawiać podatność, a rurki siodłowe spłaszczono, zastosowano też elastyczną, bo cienką sztycę 27,2 mm. Producent poinformował, że rama waży 1600 g. Rower świetnie się prowadzi, a przewagi, jakie niesie podatna rama, przysłaniają pewną wiotkość boczną, jaką wyczuliśmy w czasie krótkich jazd testowych. Poszerzane łożysko sterowe i widelec o skoku ograniczonym do 80 mm poprawia precyzję sterowania. A hydrauliczne tarczówki (we wszystkich wersjach) zatrzymają go w każdych warunkach.

Dodano: 2012-03-08

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, foto: Miłosz Kędracki i Randy Tunnell

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Madone SLR
Cannondale SystemSix
Wilier Triestina Cento 10 Air
Scott Foil 20 czy 20 Disc
Specialized Enduro Pro 29
Liv Intrigue Advanced 0
Giant Defy Advanced Pro 0
Canyon Grail CF SL 8.0
Romet Mustang M1