SRAM odświeża swoją kolekcję komponentów. Na dobre znikają z oferty wysłużone w boju X9 i X7 na ich miejsce pojawi się GX w wersji 10 i 11 rzędowej. Mamy zatem pozytywną prognozę dla osób, których odstraszała cena „najtańszej” wersja 11 rzędowego SRAMA. Wyjątkowo dobrze wygląda nowa oznaczona symbolem XG-1150 kaseta. Dostępna w wersji 10-42 wagowo nie będzie drastycznie odbiegać od swojej droższej siostry. Producenci prognozują wagę na poziomie 394 g oraz cenę w granicy 150 euro. Dodatkowo pojawią się 3 nowe przerzutki przeznaczone do zestawu 1x11, 2x11 oraz 2x10. Przerzutka pod jedną tarczę do złudzenia przypomina tą znaną z wyższej wersji. Niska cena(ok. 120 euro) wyraźnie odbije się na masie. Producenci podają 394 g, czyli blisko 150g więcej od tej z wyższej półki. Kolejnymi nowymi komponentami sygnowanymi nowym logo są korby w wersjach 1 i 2 tarczowych. Zębatki do nowych korb montowane będą w wersji śrubowej a do dyspozycji będziemy mieli tarcze z zakresu 30-32-34-36-38z. Dopełnieniem całości nowych grup będą manetki Trigger oraz GripShift. Cena nowych manetek pod wersję 11 nie powinna przekroczyć 55 euro a waga jest na podobnym poziomie jak w wyższej grupie.


Wszystkie nowe komponenty wizualnie prezentują się okazale a zważywszy na to, że są to komponenty SRAMA o działanie możemy być spokojni. Więcej szczegółów dot. nowych grup zaprezentujemy w najbliższych wydaniach BikeBoardu.

Dodano: 2015-04-03

Autor: Tekst: Michał Woźniczka

Tagi: SRAM

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920