
3T Exploro Team
Prawdą jest natomiast poprawne zachowanie roweru przy bocznych podmuchach. Intryguje nas wpływ ogromnych balonów imitujących kształt wysokich profili aero i motto „Go slow faster”.
Tylny trójkąt zbudowano z malutkich profili, ale jest sztywny jak kowadło. Kapitalnie przeciwdziała siłom nacisku na pedały. Niestety nie tylko. Podatności w pionie także nie wykazuje żadnej. Większe nierówności śmiało ładują w kręgosłup siedzącego, ale testerzy przekonywali nas, że to dzięki ramie wibracje szorstkich nawierzchni nie wywoływały drętwień, z którymi zwykle się łączą.
Winą za brak amortyzacji generowanej przez ramę obarczam jednak rurę podsiodłową ukształtowaną w myśl Sqaero. D-kształtny profil jest z całą pewnością aero i w duchu Kamtall, ale całkowicie wyklucza elastyczność masztu podsiodłowego. Wystająca z niego sztyca o pasującym przekroju też nic nie robi sobie z nacisków na siodełko, pozostając sztywna jak szyna kolejowa. Podobnie jest z (...)
SPECYFIKACJA
3T Exploro Team, dystrybucja: Wertykal www.wertykal.com
Cena: 32 000 zł *
(* w cenie roweru są dwa zestawy kół, testowane przez nas gravelowe 3T Discus Plus oraz aerodynamiczne 3T Discus C35 Team)
Rama: carbon
Przedni widelec: 3T Luteus II Team, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: 3T Discus Plus C25 Pro (15x100 / 12x142 mm)
Opony: WTB Horizon TCS
650bx47c (504 g, dętka 236 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: BB386EVO
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (12-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800-SS
Manetki: Shimano ST-RS685-R
Hamulce: Shimano BR-R785, tarcze Shimano SM-RT81 160 mm
Kierownica: 3T Tornova Pro, 400 mm, zasięg 83 mm, głębokość 139 mm
Wspornik kierownicy: 3T ARX II, 100 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Fourty 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: 3T Charlie Sqaero. 400 mm
Siodełko: Selle Italia X1, stalowe pręty
Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie
Reklama