
Trek Slash 9.7
Rower w testowanym rozmiarze wydał się nam mniejszy od konkurencji, jednak mimo to pozycja „podjazdowa” jest dość sportowa, co już na pierwszym podjeździe zdradziło dziarski charakter Slasha. Rower pozwala na sprawne przemieszczanie się pod górę, jednak ma pewne bolączki, które to komplikują. Dość ciężkie koła przeszkadzają nieco w energicznym przyspieszaniu, a kaseta NX, choć dysponuje 11 biegami, ma mniejszy zakres niż modele z lepszych grup i na większych stromiznach pokazuje swoją bezsilność wobec dużego koła. Ale rower tego kalibru kupuje się raczej z myślą o zjazdach, a na nich Slash co najmniej błyszczy. Spora stabilność generowana przez duże koła jest sprawą oczywistą. Nieważne jak szybko jedziesz, ciągle myślisz, że (...)
i według nas udało się.
Dość ochoczo korzystaliśmy z niskiej główki, przekładając wszystkie podkładki na górę. Korona widelca nie mieści się pod dolną rurą ramy, dlatego konieczne było zastosowanie sterów Knock Block, ograniczających obrót kierownicy.
Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
SPECYFIKACJA
Trek Slash 9.7
cena: 17 999 zł
Trek Bikes, www.trekbikes.com
Rama: carbon OCLV Mountain, tylny trójkąt aluminium
Przedni widelec: RockShox Yari RC, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2096 g)
Damper: RockShox Deluxe RT3 RE:aktiv Thru Shaft 230x57,5 mm
Koła: Bontrager Line Comp 30 (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Bontrager SE4 Team Issue 29x2,4” (884 g, dętka 209 g)
Korby: Truvativ Descendant 6K, 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM PG-1130 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM NX
Manetki: SRAM NX Trigger
Hamulce: SRAM Guide R, tarcze SRAM Centerline 200/180 mm
Kierownica: Bontrager Line, 780 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Line, 50 mm
Łożyska sterów: FSA Knock Block 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Drop Line 150 mm, 31,6 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 2, pręty Cr-Mo
Reklama