Szosowy KTM... Hm, jeśli dla Ciebie to dziwne zestawienie, zwróć uwagę, że oprócz dwusuwowych krosów i endurówek od 50 lat produkują rowery!

Testowany przez nas Elite to średni model z rodziny dziewięciu „Objawicieli” (z ang.). Dodajmy, wszystkie są carbonowe, a dwa topowe modele - z włókien o najwyższych parametrach. Wszystkie ramy przystosowane są do montażu elektrycznych przerzutek. My dosiadamy dobrze wyposażonej maszyny, której wygląd poniekąd zdradza ukryty w niej potencjał. Matowy carbon z pomarańczą. Mniam! Revelator nie jest na tyle sztywny, żeby jego użyteczność ograniczona była tylko dla wyścigowców. Reprezentuje kompromis mający na celu odnalezienie równowagi pomiędzy dwoma przeciwstawnymi cechami: sztywnością boczną i elastycznością. - Odpowiednia ilość podkładek pod mostkiem zapewni optymalną pozycję w czasie długich treningów po górach z częstym wstawaniem z siodła, podjeżdżaniem z rękami na uchwytach klamek - tak pierwsze wrażenia z jazdy opisuje jeden z naszych testerów, dodając: - Sylwetka na nim jest raczej zwarta, a nie rozciągnięta, co sprzyja (...)

Pełen artykuł znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu.

KTM Revelator Elite
cena: 11 299 zł
Bikershop www.bikershop.pl
Współczynnik bB: 100 g za 158 zł
Rama: carbon monocoque
Rozmiary: 49, 52, 55, 57, 59 cm
Rozmiar testowany: 550 mm
Baza kół: 995 mm
Długość tylnego widelca: 400 mm
Długość górnej rury: 550 mm
Wysokość osi suportu: 265 mm
Wysokość kierownicy: 940 / 915 mm (mostek na +/- w tym 28 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 72,4°
Kąt rury podsiodłowej: 74°
Masa kompletnego roweru: 7140 g*
Masa ramy: 1115 g
Masa przedniego koła: 1010 g
Masa tylnego koła: 1450 g
Przedni widelec: KTM F-7 Carbon, carbonowe haki, carbonowa rura sterowa 400 g
Koła: DT Swiss R23 Spline
Opony: Continental Grand Prix 4000S 700x23C (210 g, dętka:80 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB72-41 (86 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-6800
Przerzutka przód: Shimano Utegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Dura-Ace RD-9000
Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce: Shimano Ultegra ST-6800/BR-6800
Kierownica: KTM Team TM14 Road 31,8x420 mm
Wspornik kierownicy: KTM Team KT-5 110 mm
Łożyska sterów: Ritchey Pro 1i1/8” - 1i1/4”
Wspornik siodełka: KTM Team SP-719 27,2x300 mm
Siodełko: Selle Italia SLS XC Flow
Pedały: -
* masa bez pedałów,

Dodano: 2014-06-05

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron

Tagi: szosa, KTM

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920