Początkowo sądziliśmy, że to rower enduro, ale bardzo lekki. Byłem o tym święcie przekonany aż do chwili, kiedy stanąłem na starcie OS3 EMTB enduro w Mieroszowie. Tam wyjaśniłem sobie jedno – nie zjadę pierwszej ścianki, a nawet jeśli, to po raz ostatni w tym sezonie. Nie zwalam na rower, bo kiepskim baletnicom zawsze się te kiecki plączą. Ale od tego momentu zupełnie inaczej podszedłem do dojazdówek. Dawno nie miałem tyle przyjemności z podjeżdżania w trakcie zawodów enduro.

Genius waży o oddech więcej niż jedenaście kilo i ma, nie tylko nominalnie, 150 mm skoku. Nasi młodzi testerzy skwitowali to tak: Geniusem w testowanej wersji Scott pokazuje, że można zbudować ultralekki rower, stosując bezkompromisowe komponenty oraz zapominając o zdrowym rozsądku. Good job Scott, już wiemy, że się da. W jego niesamowitą ramę IMP HMX włożono wszystko to, co jest dostępne w sklepach dla Jedi, szykujących się do wyprawy na Endor: butikowe części do grawitacyjnych ślizgaczy i ponadświetlnych statków kosmicznych. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to węglowy kokpit o wymownym symbolu FL (podobno od F#&%ing Light), skręcany torxami. Bardzo lekkie, bardzo niewdzięczne w regulacji. Dalej jest tylko lepiej, węglowe są nie tylko kierownica (też FL), sanki siodełka, ale także obręcze czy ramiona korb XX1. Toż to twarda pornografia! Żadnych oszczędności nie było, nawet guziczek do zrzucania na szybsze biegi ma gumeczkę, żeby się paluszek użytkownikowi XX1 nie ślizgał. Ostateczne gramy zdjęto też z (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

SCOTT GENIUS 700 TUNED
Cena: 29 199 zł
Współczynnik bB: 100 g za 265 zł
Scott Sportech Poland www.scott.pl
Rama: carbon HMX IMP
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 11 010 g**
Masa ramy: 2210 g
Masa przedniego koła: 1640 g
Masa tylnego koła: 1940 g
Przedni widelec: Fox 32 Float Factory FIT CTD Kashima Factory Series, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1784 g)
Damper: Fox Nude CTD Boostvalve (284 g)
Koła: Syncros TR1.0 (15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Nobby Nic Evo TLE 27,5x2,25” / Schwalbe Rocket Ron Evo TLE 27,5x2,25” (675 / 599 g, dętka 143 g)
Korby: SRAM XX1 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Pressfit
Kaseta: SRAM XX1 XG-1199 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC XX1
Przerzutka tył: SRAM XX1
Manetki: SRAM XX1
Hamulce: Shimano XTR BL/BR-M987, tarcze Shimano SM-RT99 180 mm
Kierownica: Syncros FL1.0 Carbon, 720 mm
Wspornik kierownicy: Syncros FL1.0 Carbon, 70 mm
Łożyska sterów: Ritchey WCS Carbon 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Syncros XM1.0 Pedały: -

Dodano: 2015-07-02

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, foto: Maciek Patrzałek

Tagi: full, Scott, Scott Genius 700 Tuned

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap