Ledwo zdążyliśmy się obejrzeć, a moda na grubsze opony rozwinęła się na dobre wśród producentów. Scott postanowił się nie rozdrabniać i na nowy sezon zaprezentował całą linię rowerów w rozmiarze plus. Do rodziny zaliczają się modele Genius, Genius LT, Scale oraz elektryczny E-Genius. Nie są to jednak zamienniki oferowanych wcześniej modeli, Scott po prostu poszerzył ofertę o nowy, powiększony rozmiar koła.

Wszystkie modele „Plus” toczą się na obręczach Syncrosa o wewnętrznej szerokości 40 mm (45 mm na zewnątrz) obutych w opony Schwalbe Nobby Nic lub Rocket Ron. Opony mają identyczny bieżnik co ich węższe odpowiedniki, zostały tylko „nadmuchane” do większego rozmiaru. Schwalbe wykazało, że opona o szerokości 2,8” przy ciśnieniu wynoszącym 1 bar ma o 21% większą powierzchnię kontaktu z podłożem względem tej samej opony w rozmiarze 2.35”. Scott twierdzi, że po zmianie szerokości opon z 3” do 2.8” opory toczenia są porównywalne z zestawem 29x2,3”.


Genius Plus został zbudowany na bazie tej samej ramy, którą znajdziemy w zwykłym Geniusie 900. Przeprojektowano jedynie tylny trójkąt, tak aby był kompatybilny ze standardem Boost 148. Scott wierzy w słuszność takiego rozwiązania, ponieważ zwiększa ono sztywność koła i stwarza więcej miejsca dla opony. Co ciekawe, rama mimo modyfikacji wciąż jest w stanie przyjąć koło 29”, co podnosi uniwersalność roweru. Rower dysponuje zawieszeniem o skoku 130 mm oraz stosunkowo krótkim tylnym trójkątem (445 mm). W ofercie znajdą się 3 wersje Geniusa – dwie oparte o carbonową i jeden o aluminiową ramę.

Drugi model, Genius LT Plus to endurak cięższego kalibru, wyposażony w te same koła co mniejszy Genius Plus. Posiada 160 mm skoku i mocno spłaszczony kąt główki, którego wartość wynosi 65,7°. Skok można zmniejszyć do 100 mm za pomocą manetki TwinLock. LT Plus używa tej samej ramy co zwykły Genius LT – w tym przypadku przeszczep z roweru 29” nie był konieczny.

Scale Plus nie jest z pewnością wyścigowym wycinakiem. Geometria w tym przypadku jest łagodniejsza, co sprawia że rower można bez problemu zakwalifikować do ścieżkowców. Potwierdza to przygotowanie ramy na poprowadzenie kabla do sztycy regulowanej oraz widelec ze skokiem 120 mm.

Ostatni z rodziny „Plus”, elektryczny E-Genius został zbudowany w oparciu o aluminiową ramę, która została obwieszona dodatkowo silnikiem Boscha o mocy 250 W oraz baterią zasilającą. Podobnie jak Genius Plus, E-Genius plus dysponuje skokiem 130 mm, jednak w tym przypadku zrezygnowano ze standardu osi Boost 148 – konieczne było zastosowanie standardowej dla zjazdowców osi 150 mm

Scale Plus przypomina zwykłego Scale jedynie nazwą. Duże koła i łagodna geometria czynią z niego pełnoprawny rower ścieżkowy. Nie jest obłędnie ciężki – waży około 12 kg.

Geniusowi Plus w wersji 700 Tuned nie można zarzucić braków w wyposażeniu. Zawieszenie sterowane przez nową manetkę TwinLock, która jest od teraz montowana od dołu kierownicy, pozwala zmieniać skok zawieszenia ze 130 do 90 mm lub całkowicie je zablokować.

Genius LT z przepastnymi kołami sprawia wrażenie gotowego na wszystko. Rower będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych i trzech różnych rozmiarach. Masa przedstawionej na zdjęciu wersji 700 Tuned ma oscylować w okolicach 13 kg.


Bazą E-Geniusa Plus również jest rama Geniusa 900, która została przystosowana do elektrycznego wspomagania. Dostępny w jedynej wersji wyposażenia widocznej na zdjęciu, waży lekko poniżej 22 kg.

Dodano: 2015-06-26

Autor: Szymon Janki, foto: Marcus Greber Scott

Tagi: Scott Scale 27,5 plus, scott genius 27,5 plus, scott Genius LT 27,5 plus, scott E-Genius 27,5 plus

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści