Trekom Madone - rowerom Lance’a Amstronga - poświęcaliśmy już łamy wielokrotnie. Ostatnio testowaliśmy ekonomiczny model 4.7. Na Eurobike’u mieliśmy okazję pośmigać na wersji ze środka stawki Pro - modelu 5.9.

Jak pisaliśmy w relacji z ubiegłorocznych targów (bB #11-12/2009), na sezon 2010 Trek odświeżył konstrukcję odpowiadając na krytykę, z jaką mimo wszystkich zdobytych laurów zebrała rama 5. generacji. Obecna, 6. generacja ma tę samą geometrię co poprzednia i nawet wygląda bardzo podobnie, ale tylne widełki, okolice suportu i główka zostały wzmocnione. W 2010 seria 5 była technologicznym kontynuatorem poprzedniej generacji, od 2011 rama od najlepszego, co potrafi Trek (seria 6), różni się wyłącznie rodzajem włókien węglowych oraz pochodzeniem - Daleki Wschód zamiast Wisconsin, gdzie powstają tylko „szóstki”. Z przyczyn ekonomicznych (tak, nawet w rowerach za kilkanaście tysięcy konieczne są takie decyzje) w piątkach montuje się też widelce z klejoną aluminiową sterówką, zamiast w pełni węglowych. Przypomnijmy najważniejsze cechy Madone 6 generacji.

Po pełen tekst artykułu zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 11/2010 (gdzie kupić). Zapraszamy również do obejrzenia naszego krókiego filmiku z jazd testowych.

Dodano: 2010-11-14

Autor: Tekst: Maciek Machowski, zdjęcia: bikeBoard

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920