
b'Twin Rockrider FR6 i Northtec Blade: test niskobudżetowych maszyn grawitacyjnych '2008
Northtec Blade
Rama wykonana z aluminium 6061 poddana procesowi hydroformingu. Masywne rury, szczególnie w okolicy główki ramy, przemawiają do nas swoją pancernością. Dodatkowe wzmocnienia w okolicach rury podsiodłowej. Regulowane (437-445 mm) aluminiowe haki kół, do których mocowany jest także hamulec tarczowy. Można zatem zrobić singla jak już się znudzi ściganie na torze, a zapragniemy np. poszaleć po mieście.
Komponenty
Zacznijmy od kół, które w sztywniaku do skakania przyjmują na siebie ciężar po skokach. Plus dla opon za właściwości jezdne i za stosunkowo niską masę jak na tę szerokość, a także poprawne tłumienie drgań. Kokpit w standardzie 31,8 mm to także dobre rozwiązanie. Gwarantuje ono potrzebną sztywność i wytrzymałość po kolejnym skoku. Kierownica o szerokość 620 mm niektórym może wydać się za wąska, ale to dobra szerokość, szczególnie przydatna na torze, gdzie często trzeba przeciskać się pomiędzy zawodnikami. Co prawda rama nie została przygotowana do zamocowania napinacza, ale kwestię tę rozwiązano poprzez umieszczenie go pomiędzy miską łożyska suportu a ramą. Nie jest może subtelny w działaniu (czytaj: cichy), ale - co najważniejsze - nie pozwalał na spadanie łańcucha. Pochwalić natomiast w pełni należy korby Truvativ Hussefelt za sztywność, stalowe inserty pedałów oraz suport Howitzer za powiększone łożyska, zapewniające nieziemską wytrzymałość. Hamulce Tektro Aquila z tarczami 180 mm spokojnie zatrzymają Was na mecie, a także pozwolą kontrolować rower w locie. Na deser zostawiliśmy sobie owiane już legendą wśród młodych bojowników skakania na dwóch kółkach - Duro. Wiele można o tym amortyzatorze usłyszeć i przeczytać często różnych opinii. Należy mieć świadomość, że nie jest to widelec do hardcore’owego skakania, ale pierwsze szlify na torze 4X można na nim zdobywać. Po więcej odsyłamy na naszą stronę internetową, gdzie znajdziecie test Suntour Duro E, który jest podobny do DJD, a raczej na odwrót. To DJD otrzymało od E tłumienie olejowe i regulację odbicia. Ponadto przeprojektowana została korona oraz golenie dolne względem modelu DJD z poprzednich lat, o czym świadczy choćby zwiększenie masy.
Rama wykonana z aluminium 6061 poddana procesowi hydroformingu. Masywne rury, szczególnie w okolicy główki ramy, przemawiają do nas swoją pancernością. Dodatkowe wzmocnienia w okolicach rury podsiodłowej. Regulowane (437-445 mm) aluminiowe haki kół, do których mocowany jest także hamulec tarczowy. Można zatem zrobić singla jak już się znudzi ściganie na torze, a zapragniemy np. poszaleć po mieście.
Komponenty
Zacznijmy od kół, które w sztywniaku do skakania przyjmują na siebie ciężar po skokach. Plus dla opon za właściwości jezdne i za stosunkowo niską masę jak na tę szerokość, a także poprawne tłumienie drgań. Kokpit w standardzie 31,8 mm to także dobre rozwiązanie. Gwarantuje ono potrzebną sztywność i wytrzymałość po kolejnym skoku. Kierownica o szerokość 620 mm niektórym może wydać się za wąska, ale to dobra szerokość, szczególnie przydatna na torze, gdzie często trzeba przeciskać się pomiędzy zawodnikami. Co prawda rama nie została przygotowana do zamocowania napinacza, ale kwestię tę rozwiązano poprzez umieszczenie go pomiędzy miską łożyska suportu a ramą. Nie jest może subtelny w działaniu (czytaj: cichy), ale - co najważniejsze - nie pozwalał na spadanie łańcucha. Pochwalić natomiast w pełni należy korby Truvativ Hussefelt za sztywność, stalowe inserty pedałów oraz suport Howitzer za powiększone łożyska, zapewniające nieziemską wytrzymałość. Hamulce Tektro Aquila z tarczami 180 mm spokojnie zatrzymają Was na mecie, a także pozwolą kontrolować rower w locie. Na deser zostawiliśmy sobie owiane już legendą wśród młodych bojowników skakania na dwóch kółkach - Duro. Wiele można o tym amortyzatorze usłyszeć i przeczytać często różnych opinii. Należy mieć świadomość, że nie jest to widelec do hardcore’owego skakania, ale pierwsze szlify na torze 4X można na nim zdobywać. Po więcej odsyłamy na naszą stronę internetową, gdzie znajdziecie test Suntour Duro E, który jest podobny do DJD, a raczej na odwrót. To DJD otrzymało od E tłumienie olejowe i regulację odbicia. Ponadto przeprojektowana została korona oraz golenie dolne względem modelu DJD z poprzednich lat, o czym świadczy choćby zwiększenie masy.
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Dodano: 2008-09-30
Autor: Tekst: Wojciech Szlachta
Reklama