Różnice pomiędzy kobietą a mężczyzną są. Tym, którzy czytają ten akapit w głowach pewnie rodzi się myśl: „Noo, może się czegoś ciekawego dowiem”. Na pewno tak będzie. Po pierwsze, mimo że lubimy się ścigać, z mężczyznami również, to nie mamy charakteru koguta, który zawsze jest najlepszy, najszybszy i ma najbardziej sportowy rower, nawet jeśli plecy niedobrze znoszą niską pozycję. My lubimy jeździć dla przyjemności.

Z tych powodów potrzebujemy łagodniejszej geometrii, szerszego siodła i innego, łagodniejszego stopniowania przełożeń. Większość z tych postulatów spełnia Fen. Porównując go do Huragana tej samej klasy, pierwsze, co rzuca się w oczy to znacznie wyższa główka.
Przy tym samym rozmiarze różnica wynosi aż 30 mm. To dobrze – wygodniejsza, wyższa pozycja umożliwia dłuższą, bezbolesną jazdę, pozwala też lepiej ułożyć biodra na siodełku. Kolejne różnice wynikające z geometrii to długość górnej rury. Rama Huragana zaprojektowana została według starowłoskiej metody. Długość podsiodłówki jest taka sama jak górnej rury, natomiast Fen jest dłuższy. Górna rura ma 5 mm więcej niż podsiodłówka. Zarówno kąt główki, jak i podsiodłówki jest nieznacznie łagodniejszy, różnica wynosi 0,5°. Bardzo miło. Ostatnią różnicą jest napęd. Fen ma kompaktową korbę – to dobrze, nie mamy tyle mocy, co faceci, ale za to jesteśmy lżejsze. Nie bardzo tylko rozumiem fakt zastosowania dłuższej korby. Ja wiem, że wszystkie mamy długie, zgrabne nogi, ale rozmiar 172,5 mm byłby w zupełności wystarczający. W zakrętach opony trzymają dobrze, tylko że ich szerokość, zwłaszcza w połączeniu z aluminiową ramą, sprawia, że nierówności (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie


ROMET FEN
Cena: 4299 zł**
Arkus&Romet Group www.romet.pl

Rama: aluminium 6061
Rozmiary: 50, 52, 54, 56 cm
Masa kompletnego roweru: 9600 g*
Masa przedniego koła: 1320 g
Masa tylnego koła: 1880 g
Przedni widelec: Carbon, alumniowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Romet / Alexrims AT-470
Opony: Schwalbe Durano Perfomance Line Race Guard 700x23C (243 g, dętka 101 g)
Korby: Shimano Tiagra FC-4700 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano BB-RS500  Kaseta: Shimano Tiagra CS-HG500-10 (12-28) 10-rz. Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Tiagra FD-4700
Przerzutka tył: Shimano Tiagra RD-4700 SS
Manetki: Shimano Tiagra ST-4700
Hamulce: Shimano Tiagra ST-4700 / Shimano BR-R561
Kierownica: Romet Road, 400 mm
Wspornik kierownicy: Romet Expert, 100 mm
Łożyska sterów: VP F101AM 1i1/8”
Wspornik siodełka: Romet Sport, 31,6x400 mm
Siodełko: Romet, stalowe pręty
Pedały: -

*masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl
** cena dla prezentowanej konfiguracji

Dodano: 2016-05-24

Autor: Marta Bosy, foto: Piotr Staroń

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920