GT wraz z premierą modeli Force i Sensor pokazało, że odchodzi od wieloletniego pudrowania dobrego, choć już przestarzałego systemu zawieszenia I-drive. Czy nowe modele pozwolą tej legendarnej marce trafić do większej liczby klientów? Sprawdziliśmy potencjał nowego Sensora w polskich warunkach i już wiemy, że za powyższą tezą przemawiają bardzo mocne argumenty. Ale po kolei.

Do testu przysłano rozmiar M, czym byłem absolutnie niepocieszony. Okazało się jednak, że rower jest wystarczająco duży i mierząc 183 cm, mogłem komfortowo na nim jeździć. Koło 29” i 130 mm skoku brzmi jak mały kaliber z tendencją do sprawnego podjeżdżania i łatwych zjazdów, może jakaś etapówka? Otóż nie w tym wypadku. Widząc przednie koło daleko z przodu i czując nadzwyczaj długi reach, można szybko zweryfikować ewentualne uprzedzenia. Pozycja jest bardzo wygodna, Sensor raczej nie zachęca do szybkich sprintów, choć skutecznie spełnia swoje zadania na podjazdach. Damper daje się zablokować właściwie zupełnie, jednak nawet na długich i monotonnych podjazdach nie sięgałem po tę opcję. Zawias dobrze izoluje się od ruchów korbą i jest skupiony na ewentualnym tłumieniu nierówności wybijających z rytmu pedałowania. Jednak do żwawego podjeżdżania najbardziej motywuje wizja zjazdu na tym rowerze. Wizja tak przekonująca, że pobiłem swoje wszystkie rekordy na Stravie.


Co takiego dzieje się na zjazdach? Sensor zachowuje się jak dirtówka na kołach 29”. Nieprawdopodobnie krótki tylny trójkąt sprawia, że rower jest (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1/2019. Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA

GT Carbon Sensor Expert
cena: 18 699 zł, Aspire www.gtbicycles.pl

Rama: carbon (przedni trójkąt) / aluminium (wahacz)
Przedni widelec: Rock Shox Revelation RC DebonAir, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1882 g) Damper: Rock Shox Deluxe RT3 | Piasty/obręcze: All Terra Alloy Disc (15x110 i 12x148 mm) / Stan's No Tube Flow S1
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance Addix SpeedGrip 29x2.35” (751 g, dętka 264 g)
Korby: Truvativ Descendant DUB 32 z.
Łożyska suportu: SRAM DUB BSA | Kaseta: SRAM X01 Eagle XG-1295 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM X01 Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: SRAM Level TL, tarcze SRAM Centerline 180 mm
Kierownica: All Terra Alloy Riser, 780 mm
Wspornik kierownicy: All Terra, 60 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40
Wspornik siodełka: KS LEV Si 150 mm, 31,6 mm | Siodełko: Fabric Scoop Shallow Sport



Dodano: 2019-01-22

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920