Pierwszy kontakt nie zapowiada sensacji. Szykowna sztuka, ale S-Worksy już takie są, że wyglądem chwytają za serce. Dopiero rzut oka na cyferki sortuje odbiorców na śmiertelnie porażonych zawałem i tych mocno wstrząśniętych.

Załóżmy więc, że jesteś tylko solidnie wstrząśnięty i zamiast do karetki wsiadasz na twentyninera. Wygodą pozycji dorównuje trekkingowi. Siedzisz wyprostowany z wypiętą z dumy klatą. Spece ze Speca dobrze dobrali poszczególne elementy i Stumpjumper wymusza komfortowe ułożenie ciała. Podjeżdżanie tym olbrzymim rowerem nie wymaga tytanicznego wysiłku. Jest znacznie lżej niż na innych rowerach tej klasy... Z szufladkowaniem tego roweru mamy jednak problem, bo to jest rower enduro wyciśnięty z ramy o skoku 130 mm. Stoi pomiędzy klasami okrakiem i się śmieje. Nie mogliśmy mu znaleźć równorzędnego konkurenta, bo 29” rowery ścieżkowe miewają skok 130 mm, ale z przodu i z tyłu, i nigdy nie mają tak monstrualnego widelca, ogumienia i obręczy.

Ohlins RXF36. Godny konkurent Foxa 36. Zalety: masa, sztywność, regulacje.
Jak przód to i tył. Damper Ohlins STX22 został zmodyfikowany dla Speca i wyposażony w zawór AutoSag.


Dopiero na najtęższych (+30%) podjazdach docierasz do granicy zakresu monstrualnego trybu (50 z.) kasety, lecz ograniczeniem możliwości podjazdowych nie są przełożenia, ale rozkład mas. Trzeba zagryźć giętą kierownicę, żeby utrzymać przednie koło na kursie. Płaska byłaby lepsza. Rower nie zachęca do zrywów tempa, raczej do spokojnego nabierania wysokości. Może to być zwodnicze dla wyprzedzających cię „krosiarzy” na hardtailach, bo możesz ich objechać (czytelniku: tu możesz sobie wstawić przecinek) jak chcesz.
(...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 3/2017 (gdzie kupić) Możesz też kupić e-wydanie


Specialized S-Works Stumpjumper FSR 29
cena: 38 999 zł, www.specialized.com

Specyfikacja

Rama: carbon FACT 11m
Przedni widelec: Ohlins RXF36, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2036 g)
Damper: Ohlins STX (340 g)
Koła: Specialized Roval Traverse (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Specialized Butcher GRID 29x2,3” / Specialized Slaughter GRID 29x2,3” (1023 / 1006 g, dętka 238 g)
Korby: SRAM XX1 Eagle 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM PF30
Kaseta: SRAM XG-1295 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM XX1 Eagle
Przerzutka tył: SRAM XX1 Eagle
Manetki: SRAM XX1 Eagle Trigger
Hamulce: SRAM Guide RS Carbon, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Specialized Trail FACT Carbon, 750 mm
Wspornik kierownicy: Syntace F109, 60 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Specialized Command Post iRoc125 mm, 30,9 mm
Siodełko: Specialized Henge Expert, drążone tytanowe pręty

Dodano: 2017-03-16

Autor: Tekst: Rafał Czarkowski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920