To musiało nastąpić prędzej czy później, bo katalog marki pokroju Canyona aż prosił się o jakąć high-endową zjazdówkę. Tak więc światło dzienne ujrzał Sender, czylii carbonowy, wyspecjalizowany sprzęt do zjazdu.

Dość ciekawie wyglądające zawieszenie to w rzeczywistości system czterozawiasowy. Canyon chwali się, że inżynierom udało się uzyskać wysoką czułość w początkowych pariach skoku i równie wysoką progresję na końcu.

Geometria jest iście zjazdowa – patrząc na tabelkę nie można mieć żadnych wątpliwości. Producent przewidział możliwość zmiany geometrii za pomocą mocowania tylnej osi, dlatego bazowy kąt główki wynoszący 63° można zmodyfikować o 1° w każdą stronę. Naturalnie zmienia się też długość tylnych widełek w zakresie 430-446 mm. Zatem w zależności od potrzeb na możemy zaserwować sobie geometrię długą i płaską lub krótką i stromą. Ta druga z pewnością przyda się w bikeparku.

Przedni trójkąt ramy wykonano z włókna węglowego, które zostaje prześwietlone w fabryce w celu kontroli jakości. Konstruując wahacz, postawiono jednak na aluminium. Producent tłumaczy, że jest to element roweru, który obrywa najczęściej podczas wypadków, dlatego delikatny carbon nie ma tam racji bytu. Rama bedzie dostępna w aż 4 rozmiarach.

W sprzedaży pojawią się 3 modele, oprarte o tę samą rame, lecz różniące się osprzętem. Najwyższy, ważący 16,2kg model 9.0 ma kosztować 22 199 zł. Jest obwieszony samymi cukeireczkami, z zawieszeniem Foxa i napedem X01 DH na czele. Dwa niższe modele – 8.0 i 7.0 będą kosztować kolejno 19 899 i 16 599 zł. Pierwsze sztuki zostaną rozesłane pod koniec kwietnia.

Dodano: 2016-04-06

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: canyon

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB