Czy rower sportowy może być wygodny? Scott Scale 20 na 2011 rok - oferta dla zwykłych zjadaczy chleba, a jednak zbudowany na ramie wykonanej w tej samej technologii co rower Mistrzyni Świata w kolarstwie górskim Mai Włoszczowskiej. Założeniami dla nowej konstrukcji jak zawsze były: spadek masy, wzrost wytrzymałości, wzrost sztywności. Sprawdzamy jak w rzeczywistości sprawdza się nowa konstrukcja i jak mają się założenia projektowe do efektu finalnego.

Zawodnicy są jak mnisi - podlegają ścisłym regułom i reżimom. Pracują ciężko, odpoczywają pod przymusem i często cała ta „zabawa” w rower jest ponad miarę poważna. Do tego przyjęło się myśleć, że rower zawodniczy, żeby był efektywny, musi być niewygodny. Czyżby?

Po pierwsze, co to za rower? Maszyna o identycznych założeniach konstrukcyjnych, co Scala RC, główna broń Teamu Scott-Swisspower Nino Schurtera i Floriana Vogela, ale przede wszystkim „naszych” dziewczyn z CCC. Od roweru Mai różni się zaciskiem siodła, malowaniem oraz kompletacją z bardziej ekonomicznej klasy. Wśród nich znajdują się bardzo seksowne aluminiowe komponenty sygnowane logiem Scotta. „Dwudziestka” dysponuje homogenicznym Shimanowskim napędem na sezon 2011, czyli XT 3x10 (o napędzie tego typu szerzej pisaliśmy w bB #9/2010). Do zahamowania Scale 20 służą Avid Elixir R Carbon ze 185-milimetrową tarczą z przodu. Rower toczy się na kołach DT Swiss XR20 obutych w najnowsze opony Schwalbe Rocket Ron EVO Pace Star 2.1. Seryjnie są one zaopatrzone w dętki. Widać, że rower ma bardzo silne ciągoty sportowe, ale kompletacja nie jest ortodoksyjna i testowany rower może być nie tylko ścigaczem, ale i czymś więcej.

Po pełen tekst artykułu zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 11/2010 (gdzie kupić). Poniżej natomiast zamieszczamy porcję dodatkowych zdjęć, które nie znalazły się w wersji papierowej.

Dodano: 2010-11-23

Autor: Tekst: Miłosz Zieliński, zdjęcia: bikeBoard

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920